خفاش ها هم فاصله گیری اجتماعی را رعایت می كنند!

خفاش ها هم فاصله گیری اجتماعی را رعایت می كنند! نیو وبلاگ: تحقیقات جدید نشان داده است كه خفاش های خون آشام هم در هنگام بیماری، فاصله گیری اجتماعی را تمرین می كنند و خفاش های بیمار خودرا كمتر در معرض اجتماع قرار می دهند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، با شیوع بیماری كووید-19 در سراسر جهان، فاصله گیری یا فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم شده است و الان مشخص شده كه ما تنها گونه روی زمین نیستیم كه این كار را انجام می دهیم.
تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه تگزاس نشان میدهد كه خفاش های خون آشام نیز این كار را تمرین می كنند.
خفاش ها به شكل دسته جمعی و در اجتماعات متشكل از صدها هزار خفاش زندگی می كنند. این نحوه از زندگی آنها اغلب بعنوان قسمتی از استراتژی بقا در نظر گرفته می شود. مهم ترین خاصیت زندگی اجتماعی آنها این است كه آنها نظافت متقابل و اشتراك گذاری غذا را انجام می دهند.
محققان دانشگاه تگزاس می خواستند بررسی نمایند كه در صورت بیمار شدن خفاش ها، این رفتارهای اجتماعی چگونه تحت تأثیر قرار می گیرند. آنها یك كلونی كوچك از خفاش ها را در موسسه تحقیقات گرمسیری "اسمیتسونیان" در پاناما تحت نظر داشتند و بعضی از خفاش ها را بیمار كردند و به نظاره تغیر رفتارهای اجتماعی آنها نشستند.
آنها در برخی از خفاش ها باكتری هایی را تزریق كردند كه انرژی آنها را برای فعالیت كم كرد و سپس منتظر بودند كه ببینند سایر خفاش های سالم چگونه به آنها واكنش نشان می دهند. پژوهشگران دریافتند كه خفاش های بیمار كمتر به معاشرت با خفاش های سالم می پردازند.


این رفتار در تمیز كردن یكدیگر نیز مشاهده شد. بدین ترتیب كه خفاش های مریض، خفاش های سالم را در موارد كمتری تمیز می كردند، بدین سبب سایر خفاش ها نیز كمتر به این كار می پرداختند.
وقتی نوبت به بررسی اشتراك غذا شد، مشاهده شد كه خفاش های بیمار با لیسیدن دهان خود از خفاش های سالم غذا التماس می كردند. در این حالت، خفاش های سالم به خفاش های بیمار غذا می دادند.
در حقیقت، تنها تغییر قابل توجه در میزان نظافت اتفاق می افتد. خانواده های خفاش ها در هنگام بیماری بعضی از خفاش ها از آنها دست برنمی دارند و آنها را رها نمی كنند.
در واقع خفاش ها نوعی از فاصله گیری اجتماعی را رعایت می كنند. این كاملاً شبیه روشی است كه انسان ها فاصله گیری اجتماعی را انجام می دهند.
این مطالعه در مجله Massive Science انتشار یافته است.




منبع:

1399/01/12
15:03:48
5.0 / 5
2830
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی