مدیر حوزه معدن معاونت علمی ریاست جمهوری:

فاصله گیری از خام فروشی در بخش معدن یك لزوم است

فاصله گیری از خام فروشی در بخش معدن یك لزوم است مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز لازم است به سمت فناوری پیش برویم و از خام فروشی در بخش معدن بعنوان یك لزوم باید فاصله گرفت.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کامبیز مهدی زاده بعدازظهر دوشنبه درمراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران ایمیددر مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران (ایمینو) اضافه کرد: موضوع توسعه اکتشاف در عمل در بخش معدن مورد تاکید است.
وی تصریح کرد: کشورمان تابحال نتوانسته در بخش زمین شناسی پزشکی پیشرفت داشته باشد و این مساله در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار دارد.
مهدی زاده موضوع فعالیت در بخش عناصر نادر خاکی را مهم دانست و آنرا ابزاری برای چین در مقابل آمریکا ارزیابی کرد و اظهار داشت: کشورمان نیز دراین زمینه راهبردی باید فعالیت کند.
وی ابراز امیدواری کرد: پشتیبانی از ایده ها و طرح های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و ایمینو را حرکتی در راه حمایت شرکت های دانش بنیان ارزیابی کرد.
مهدی زاده اظهار داشت: انتظار می رود ماهانه یک مرکز نوآوری، عملیاتی در استانها که ظرفیت معدنی دارند، افتتاح شود.
بر طبق این گزارش، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با حضور جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت راه اندازی شد و در این مرکز، فضا برای فعالیت ۶ استارتاپ فراهم شده که در زمان حاضر پنج استارتاپ شامل «شبیه سازی گمانه های اکتشافی»، «مدیریت باطله های معدنی»، «افزایش بازیابی سیستم های لیچینگ و بیولیچینگ مس با بهره گیری از آلاینده های گازی خروجی از دودکش کارخانه ها» و «ساخت و راه اندازی اولین سامانه اکتشافات زمین شناسی – ژئوفیزیکی (مغناطیس سنجی)» و «هوابرد پهپادی» فعالیت می نمایند.
پنج استارتاپ مزبور از میان ۱۵ ایده برگزیده دومین جشنواره اینوماین بعد از انجام مصاحبه، حائز شرایط برخورداری از خدمات مرکز نوآوری ایمینو شدند و الان دوره شکل دهی را تا زمان انعقاد قرارداد قطعی با هدف برخورداری از سایر امتیازات شتابدهی در بخش استارتاپ ها طی می کنند.


1399/06/18
11:15:18
5.0 / 5
1596
تگهای خبر: اقتصاد , بازی , پزشكی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی