وضع یك قانون برای كنترل صدمه آب و هوای فضا بر زمین

وضع یك قانون برای كنترل صدمه آب و هوای فضا بر زمین به گزارش نیو وبلاگ یك قانون تازه وضع شده می خواهد صدمه های ناشی از آب و هوای فضا را محدود كند، چون كه بعنوان مثال شراره های خورشیدی امكان دارد صدمه بسیاری به تاسیسات مخابراتی و ارتباطاتی بشر وارد كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، هوای فضایی مانند شراره های خورشیدی می توانند وسایل الکترونیکی و ماهواره های ما را به شکل جدی مختل کنند و دولت ایالات متحده به دنبال آن است تا خط دفاعی بهتری در مقابل آن ایجاد کند.
"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا سند معروف به "PROSWIFT" که مخفف "پیشبرد تحقیقات و مشاهدات هواشناسی فضا برای بهبود پیشبینی فردا" است را امضا نموده است. این سند، لایحه ای است که به پیشبینی آب و هوای فضا و محدود کردن خسارات احتمالی ناشی از آن کمک می نماید.
این قانون که اخیرا وضع شده است، به آژانس های فدرال مانند ناسا، اداره ملی اقیانوسی و جوی(NOAA ) و وزارت دفاع دستور می دهد تا با شرکت های خصوصی جهت بررسی تاثیر احتمالی آب و هوای فضا همکاری کنند و تحقیقات را برای پیشبینی و همینطور توسعه فناوری ها برای مقاومت در مقابل اثرات آن پیش ببرند.
این آژانس ها همینطور باید نسخه پشتیبانی برای ماهواره ۲۵ ساله رصدخانه خورشیدی و هورسپهری(Solar and Heliospheric Observatory) تهیه کنند.
رصدخانه خورشیدی و هورسپهری یا "سوهو" یک فضاپیمای ساخته شده توسط یک کنسرسیوم صنعتی اروپا است که رهبری آنرا شرکت "آستریوم" بر عهده دارد. این کاوشگر فضایی در ۲ دسامبر ۱۹۹۵ بر روی یک موشک "لاکهید مارتین اطلس ۲" بعنوان وسیله راه اندازی به منظور پژوهش خورشید به فضا پرتاب شده و تابحال منجر به کشف بیشتر از ۳۰۰۰ دنباله دار شده است.
"سوهو" عملیات عادی خویش را از ماه مه ۱۹۹۶ شروع کرده است. این یک پروژه مشترک همکاریهای بین المللی بین آژانس فضایی اروپا(ESA) و ناسا است که در اصل بعنوان یک مأموریت دو ساله برنامه ریزی شده بود.
"سوهو" بیشتر از ۲۵ سال است که در فضا به کار گرفته شده است. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳، تمدید مأموریت سوهو تا دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رسید. در نوامبر ۲۰۱۶ هم تمدید مأموریت دیگری که کار "سوهو" را تا دسامبر ۲۰۱۸ ادامه می داد، تصویب و اعلام گردید و همچنان هم در حال کار است. "سوهو" علاوه بر مأموریت علمی خود، منبع اصلی داده های خورشیدی (نزدیک به زمان واقعی) برای پیشبینی آب و هوای فضایی تحت نظر دارد.
این لایحه حاصل یک تلاش دو جانبه بود که توسط "کوری گاردنر" سناتور کلرادو و "گری پیترز" سناتور میشیگان حمایت شد.
امکان دارد مدت زیادی طول بکشد تا "PROSWIFT" به اقدامات عملی و جدی منجر شود. اما سیاستمداران معتقدند که این قانون، پرارزش است، چون که به قول "گاردنر"، یک حادثه شدید آب و هوایی در فضا از راه خاموشی، اختلالات در ماهواره ها و ترافیک هوایی می تواند تا ۲.۶ تریلیون دلار هزینه داشته باشد و اگر آمریکا بتواند از رفتارهای شدید خورشید مصون بماند، پول زیادی در امان می ماند.




منبع:

1399/08/05
23:08:12
5.0 / 5
1308
تگهای خبر: الكترونیك , پروژه , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی