پادتن هایی كه می توانند سپر دفاعی بدن در مقابل مالاریا باشند

پادتن هایی كه می توانند سپر دفاعی بدن در مقابل مالاریا باشند به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که گروه خاصی از پادتن ها می توانند به مقابله با مالاریا کمک کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از Nature Scientific Reports، دانشمندان "موسسه پژوهشی والتر رید"(WRAIR) آمریکا با همکاری "دانشگاه دوک"(Duke University) در بررسی جدیدی تایید نموده اند که گروهی از پادتن ها معروف به "پادتن مونوکلونال"(Monoclonal antibodies) می توانند راهبرد موثری برای مقابله با مالاریا باشند.
این پژوهش جدید که به سرپرستی دکتر "شیتیج دوتا"(Sheetij Dutta)، از دانشمندان موسسه پژوهشی والتر رید انجام شده است، نشان داده است که پادتن های مونوکلونال مانند "CIS۴۳"، در ارزیابی انگل های کشت شده مالاریا که انسان را تحت تأثیر قرار می دهند، بیشترین تأثیر را داشته اند؛ در حالیکه نوع دیگر پادتن ها معروف به " mAb ۳۱۷"، فعالیت بهتری را در موش های مبتلا به مالاریا نشان داد.
دوتا اظهار داشت: شاید تفاوت در ارزیابی پادتن های مونوکلونال بتواند نواحی مجزایی را در پروتئین "circumsporozoite" نشان دهد که میتوان از آن برای تولید واکسن های بهبود یافته بهره برد.
مالاریا که توسط پشه های ناقل شیوع می یابد، سالانه بیشتر از ۲۰۰ میلیون مورد مبتلا شدن به همراه دارد و جان صدها هزار نفر را می گیرد. این بیماری در بین زنان و کودکانی که ساکن فقیرترین نواحی جهان با منابع محدود هستند، گسترش قابل توجهی دارد.
به رغم دهه ها پژوهش در مورد واکسن مالاریا، تأثیر واکسن های کنونی در آزمایش ها کم بوده است. خیلی از پژوهشگران در سراسر جهان، توجه خویش را به استفاده از پادتن ها در مقابله با پروتئین circumsporozoite معطوف داشته اند.
برخلاف واکسن ها که واکنش محافظتی آنها به چندین دوز نیاز دارد و چندین ماه زمان می برد، امکان دارد که پادتن های مونوکلونال بلافاصله بعد از تزریق یک دوز، ماه ها محافظت را عرضه کنند و هزینه بسیار کمتری نسبت به ابداع داروهای جدید داشته باشد.




منبع:

1399/12/18
19:00:33
0.0 / 5
785
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی