كرونا خطری جدی برای زنان آبستن

كرونا خطری جدی برای زنان آبستن به گزارش نیو وبلاگ برای درک اثرات ˮکووید-۱۹ˮ در بارداری، دانشمندان ˮدانشگاه آکسفوردˮ به تازگی اطلاعات اساسی را در مورد زنان آبستن مبتلا به کووید-۱۹ و زنان آبستن سالمی که به این بیماری مبتلا نیستند جمع آوری کردند. این اطلاعات می تواند به دانشمندان کمک نماید تا درصد خطرات مادران و نوزادان در مقابل این بیماری را درک کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، "آریس پاپاگروگیو"(Aris Papageorghiou) استاد دانشگاه آکسفورد اظهار داشت: زنان مبتلا به کووید-۱۹ در دوران حاملگی در مقایسه با زنان حاملگی که به این بیماری مبتلا نیستند، بیشتر از ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد که عوارض حاملگی مانند زایمان زودرس، پره اکلامپسی، بستری در بخش مراقبت های ویژه و مرگ را تجربه کنند. نوزادان زنان مبتلا به این ویروس هم به علت تولد زودرس تقریباً سه برابر بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه نوزادان هستند چون که آنها زودتر از موعد مقرر به دنیا آمده اند. دیگر نکته قابل ذکر این است که خطرات در زنان آلوده بدون علامت و زنان غیر آلوده مشابه است.
برای نخستین بار دانشمندان اطلاعات مقایسه ای دقیق در مورد اثرات کووید-۱۹ در حاملگی به دست آوردند. آنها دریافتند که خطر این بیماری برای مادران و نوزادان بیشتر از آنچه گفته شده، است.
طی این مطالعه محققان بیشتر از ۲۱۰۰ زن آبستن از ۴۳ بیمارستان در ۱۸ کشور کم درآمد، متوسط ​​و پردرآمد در سرتاسر جهان را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه بی نظیر است چونکه هر زن مبتلا به کووید-۱۹ با دو زن آبستن سالم که همزمان در همان بیمارستان زایمان می کنند مورد بررسی قرار گرفتند.
آزمایش کروناویروس تقریباً ۱۰ درصد از نوزادان تازه متولد شده از مادرانی که آزمایش کرونا آنها مثبت بودند هم در چند روز اول بعد از تولد مثبت بود.
نکته مهم این است که به نظر نمی رسد شیردهی با این افزایش ارتباط داشته باشد. با این وجود زایمان به روش سزارین امکان دارد با افزایش ریسک مبتلا شدن نوزاد به این ویروس ارتباط داشته باشد.
"استفن کندی"(Stephen Kennedy) استاد پزشکی دانشگاه آکسفورد اظهار داشت: ما حالا می دانیم که خطرات مادران و نوزادان بیشتر از آن است که در ابتدای همه گیری تصور می کردیم و اقدامات بهداشتی مناسبی باید در این موارد صورت گیرد. این اطلاعات باید به خانواده ها کمک نماید چون که حالا مشخص شده است که رعایت نکات بهداشتی برای هر فرد برای پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس ضروری کنند. این اطلاعات همینطور انجام واکسیناسیون تمام زنان آبستن را هم تقویت می کند.




منبع:

1400/02/05
13:22:29
0.0 / 5
819
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی