رییس بیمارستان شهید بهشتی قم:

پیكر نوزاد و مادر اتباع در قم باوجود بدهی تحویل خانواده اش می شود

پیكر نوزاد و مادر اتباع در قم باوجود بدهی تحویل خانواده اش می شود به گزارش نیو وبلاگ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: پیکر مادر و نوازد فوت شده اهل افغانستان با وجود بدهی 108 میلیون تومانی امروز(جمعه) تحویل خانواده اش خواهد شد.



به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سید یاسر فروغی در گفت وگویی با اشاره به مراجعه بانوی حامله اهل کشور افغانستان به بیمارستان شهدا قم اضافه کرد: این بیمار در زمان زایمان به بیمارستان شهدا مراجعه نموده و در هنگام وضع حمل گرفتار عارضه شدید شده بود.

وی با اشاره به حضور یک تیم شامل سه پزشک متخصص زنان و دو متخصص بیهوشی در اتاق عمل افزود: در حین وضع حمل نوزاد فوت می کند و مادر نیز به سبب خونریزی شدید گرفتار شوک می شود.

رییس بیمارستان شهید بهشتی قم با اعلان اینکه با تلاش پزشکان بیمار از شوک خارج شده و سه روز در بیمارستان شهدا بستری می شود اظهار داشت: به سبب خونریزی زیاد، وی مبتلا به اختلال انعقادی شده و این بیمار به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد و زیر نظر پزشک مسئول مادران پرخطر استان قرار می گیرد و بعد از سه هفته به سبب ایجاد اختلالات انعقادی و خونریزی شدید فوت می کند.

وی با اشاره به تعدادی از مسائل مطرح شده در فضای مجازی در خصوص خودداری بیمارستان از تحویل جنازه اظهار داشت: هزینه ارائه خدمات درمانی به نوزاد و مادر در طول این زمان رقمی بیش از ۱۰۸ میلیون تومان شده است.

فروغی با اعلان اینکه در خدمت رسانی بیمارستانی ابتدای امر حال بیمار و ارائه خدمات مورد نیاز اهمیت دارد و درباب خدمت رسانی به اتباع ایرانی و غیر ایرانی تفاوتی برای کادر درمان وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این که بازماندگان این بیمار ۱۰۸ میلیون تومان بدهکاری به بیمارستان داشتند، بیمارستان در این خصوص از دستگاه قضایی تعیین تکلیف کرده و عصر روزگذشته پاسخ نامه، در خصوص صدور اجازه ترخیص پیکر متوفی صادر گردیده است.

وی با اعلان اینکه مقرر است روز جمعه پیکر متوفی با وجود بدهی ۱۰۸ میلیون تومانی تحویل خانواده اش شود، تصریح کرد: فقط در یکی از مراکز درمانی قم از مجموعه کارهایی نظیر این پرونده ۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است؛ اغلب کسانی که توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند از اتباع هستند.

رییس بیمارستان شهید بهشتی قم اشاره کرد: چند هفته پیش نیز، یک بیمار اتباع خارجی با ۱۴۰ میلیون تومان بدهی از بیمارستان مرخص شد.

وی با اشاره به نقش نهادهای نظارتی در کارهای بیمارستانی اشاره کرد: باید طبق قوانین و تعرفه های موجود هزینه درمانی از بیماران دریافت شود ولی برای این بیماران خاص به دنبال همکاری و تعامل هستیم.

فروغی تصریح کرد: مجموعه بیمارستان به سبب گستردگی و تنوع خدمات دریافتی از سازمان های بیمه گر و هزینه دریافت شده از بیمه برای به حرکت درآمدن چرخه درمانی اقدام می کند ولی با این وجود خدمت رسانی فارغ از هر قوم، نژاد و ملیت در مراکز درمانی قم انجام شده و این میزان بدهی میلیاردی گواه این سخن است.



منبع:

0.0 / 5
908
1400/02/31
19:07:26
تگهای مطلب: پزشكی , خدمات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی