آخر سفر لاکچری میلیاردر ژاپنی به فضا

آخر سفر لاکچری میلیاردر ژاپنی به فضا به گزارش نیو وبلاگ هشتم دسامبر ˮیوساکو مائه زاواˮ(Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی به همراه ˮیوزو هیرانوˮ(Yozo Hirano)، تهیه کننده فیلم و ˮالکساندر میسورکینˮ(Alexander Misurkin)، فضانورد، سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفتند. این سه خدمه مأموریت سایوز ام ۲۰ ساعاتی پیش بعد از یک سفر ۱۲ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، رفت و بازگشت موفقیت آمیز این میلیاردر ژاپنی به فضا توسط موشک روسی نشان دهنده بازگشت روسیه به گردشگری فضایی بعد از یک وقفه طولانی است.
"یوساکو مائه زاوا"، میلیاردر ژاپنی بعد از ۱۲ روز اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت و طی این مدت اقامتش در ایستگاه فضایی بین المللی ویدیوهایی درباره انجام کارهای روزمره در فضا همچون مسواک زدن و رفتن به توالت تهیه کرده است.


آژانس فضایی روسیه اعلام کرد، یوساکو مائه زاوا و دستیارش یوزو هیرانو، حدود ساعت ۰۳: ۱۳ به وقت گرینویچ روز دوشنبه(۶: ۴۳ بامداد به وقت تهران) به همراه الکساندر میسورکین فضانورد روسی در استپ قزاقستان فرود آمدند.
سازمان فضایی فدرال روسیه در اطلاعیه ای در وبسایت خود اظهار داشت: پرواز فضاپیمای توریستی سایوز ام اس-۲۰ به پایان رسید.
این سفر نشان دهنده بازگشت روسیه به گردشگری فضایی بعد از یک توقف طولانی مدت بود.
این سه نفر ۱۲ روز را در فضا گذراندند و طی این مدت گردشگران فضایی ژاپنی زندگی روزمره خود در ایستگاه فضایی بین المللی را در کانال محبوب یوتیوب Maezawa منتشر نمودند.
این میلیاردر ۴۶ ساله برای یک میلیون دنبال کننده خود در یوتیوب، نحوه مسواک زدن و رفتن به توالت در فضا را به صورت تصویری توضیح داد.
او طی این ویدیو در حالیکه نشان می داد فضانوردان از یک قیف دستی برای ادرار کردن استفاده می نمایند، اظهار داشت: ادرار کردن بسیار آسان است.
وی در ویدئوهای دیگری به دنبال کنندگانش نشان داد که چگونه در فضا و در شرایط ریزگرانش به درستی چای بنوشند و بخوابند.


در یکی دیگر از ویدیوهایی که وی در کانال یوتیوب خود منتشر نموده است نحوه خوردن خوراکی در ایستگاه فضایی بین المللی را به دنبال کنندگانش نشان داده است.
از دیگر کارهای این فرد ژاپنی در فضا میتوان به نواختن آهنگ بر روی یکی از اجزای فلزی ایستگاه فضایی که همانند طبل بود اشاره نمود. در ویدیویی دیگر او تمام لباس هایی را که با خود به فضا برده بود نشان داد.


مائه زاوا در این سفر ۱۲ روزه خود تصاویر مختلفی هم منتشر نموده است و در یک ویدیو هم نحوه به ثبت رساندن این تصاویر بی نظیر را نشان داده است.


هنگامی که این سه مسافر فضایی در هشتم دسامبر به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند، به خدمه هفت نفره ایستگاه فضایی بین المللی که مشغول انجام تحقیقاتی در زمینه زیست شناسی فضایی و فیزیک بودند، پیوستند. طی این مأموریت ۱۲ روزه آنها با فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی شامل "پیوتر دوبروف"(Pyotr Dubrov) و "آنتون شکاپلروف"(Anton Shkaplerov) فضانوردان روسکاسموس، "مارک ونده هی"(Mark Vande Hei) فضانورد ناسا، "ماتیاس ماورر"(Matthias Maurer) فضانورد آژانس فضایی اروپا، "توماس مارشبرن"(Thomas Marshburn)، "راجا چاری"(Raja Chari) و "کایلا بارون"(Kayla Barron) فضانوردان ناسا ملاقات کردند.
مائه زاوا امیدوار است که بعد از این مأموریت، به مکانی دورتر از ایستگاه فضایی بین المللی سفر کند. این میلیاردر ژاپنی مقرر است سفری به نزدیکی ماه داشته باشد. این سفر با موشک استارشیپ انجام خواهد گرفت. زمان انجام این مأموریت سال ۲۰۲۳ اعلام شده اما این زمان بندی قطعی نیست.


مائزاوا می خواهد هشت نفر را با خود در ماموریتی در سال ۲۰۲۳ به ماه ببرد. او و دستیارش بعد از تویوهیرو آکی یاما(Toyohiro Akiyama) روزنامه نگار ژاپنی که در سال ۱۹۹۰ به ایستگاه فضایی میر سفر کرد، نخستین شهروندان خصوصی ژاپنی هستند که به فضا رفته اند. ایستگاه فضایی میر یک ایستگاه مدارگرد شوروی و پس از آن روسیه بود. میر اولین ایستگاه پژوهشی بشری در فضا بود که انسان به صورت بلند مدت در آن سکونت داشت.


در ماه اکتبر آژانس فضایی "روسکاسموس" روسیه موشک سایوز MS-۱۹ را به فضا پرتاب کرد. در این سفر یک بازیگر روسی به همراه یک کارگردان و فضانورد "آنتوان شاکپلروف" عازم ایستگاه فضایی بین المللی شدند. "یولیا پرسلید"(Yulia Peresild)، بازیگر و "کلیم شیپنکو"(Klim Shipenko)، کارگردان برای ساخت یک فیلم سینمایی به ایستگاه فضایی رفتند. این دو به مدت ۱۰ روز در فضا ماندند.



1400/09/29
18:58:35
0.0 / 5
559
تگهای خبر: اپل , بازی , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی