وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مطرح كرد؛

نیاز ۷۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت برای کنترل قیمت دارو در سال۱۴۰۱

نیاز ۷۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت برای کنترل قیمت دارو در سال۱۴۰۱ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباب سیاست دولت برای حذف ارز 4200 تومانی در سال آینده در بخش دارویی، اظهار داشت: این یارانه و پشتیبانی از طریق بیمه ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و این وزارتخانه به حداقل 70 هزار میلیارد تومان برای کنترل قیمت دارو در سال 1401 نیاز دارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از خانه ملت، بهرام عین اللهی با اشاره به سیاست دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده اظهار داشت: هدف از اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی رساندن منابع مالی حاصل از آن به دست مصرف کننده واقعی و مردم بصورت مستقیم است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: منظور از مردم، افرادی هستند که با بهره گیری از بیمه ها کارهای درمانی خودرا انجام می دهند و یارانه ها در سال آینده با بهره گیری از بیمه ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و بیمه ها باید ساز و کار تخصیص یارانه را طراحی نمایند.
عین اللهی با اعلان اینکه پرداخت ارز ترجیحی حوزه صادرات و خرید مواد اولیه را گرفتار مشکل کرده است، اظهار داشت: این ارز در زمان و موعد مقرر تخصیص داده نمی گردد و نمی توان برنامه ریزی لازم را برای آن انجام داد، در صورت آزادسازی نرخ ارز براحتی می توان برای تامین دارو برنامه ریزی کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا این وزارتخانه ساز و کار و سیاست لازم را برای کنترل قیمت دارو پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام داده است، اظهار نمود: ما عنوان حذف ارز را به کار نمی بریم، بلکه اعلام می نماییم ارز ترجیحی از ما جدا شود و به شکل یارانه به دست مصرف کننده واقعی برسد و در این میان بیمه ها تعهد دهند که ساز و کار لازم را طراحی نمایند تا نحوه تخصیص یارانه نسبت به دارو مشخص شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت و درمان برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی در لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: این مبلغ خیلی کم است و حداقل به ۷۰ هزار میلیارد تومان برای پشتیبانی از بخش دارو و تجهیزات پزشکی نیاز داریم و این بودجه مدنظر بیمه ها نیز قرار دارد.

1400/10/22
12:53:39
0.0 / 5
384
تگهای خبر: پزشكی , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی