سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت:

واکسن های کرونا برای کودکان مورد تایید سازمان غذا و دارو است

واکسن های کرونا برای کودکان مورد تایید سازمان غذا و دارو است به گزارش نیو وبلاگ سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: واکسن های کرونا مورد استفاده برای کودکان از سازمان غذا و دارو که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است، مجوز گرفته و این مجوز مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و بطور مرتب توسط آن سازمان، بررسی می شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد هاشمی درباب انتشار مطالب خلاف واقع در فضای مجازی در خصوص تزریق واکسن های تایید نشده به کودکان، گفت: همان گونه که معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز روز گذشته تاکید کرد، واکسن های مناسب کووید۱۹ برای تزریق به کودکان، در مجامع و کمیته های تخصصی همچون کمیته علمی کشوری کرونا، کمیته ملی واکسن کووید۱۹ و ستاد ملی مقابله با کرونا، تایید و تصویب شده است.
وی اضافه کرد: تا کنون همه واکسن های تایید و مصرف شده در کشور به تایید سازمان غذا و داروی ایران رسیده اند و مصرف آن، نیازمند هیچ مجوزی از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا نیست.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت ۲۰ بهمن ماه اظهار داشت: هر واکسنی برای هر گروه سنی که بخواهیم اعلام نماییم مجوز توسط سازمان غذا و دارو گرفتن شده و باتوجه به تمام شواهد و تایید سازمان جهانی بهداشت ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان استفاده می شود.
محمد هاشمی سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با هشدار نسبت به خطر اومیکرون برای کودکان و آمار ۲۰ درصدی بستری های تنفسی کرونا در این گروه سنی، اعلام نمود: والدین می توانند برای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال به مراکز در سراسر کشور مراجعه کنند.
طبق پروتکل ها، واکسن های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک است که در دو نوبت تزریق می شود.


منبع:

1400/11/21
16:08:44
0.0 / 5
391
تگهای خبر: پزشكی , جهان , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی