اورژانس هوایی در چابهار شروع به کار کرد

اورژانس هوایی در چابهار شروع به کار کرد به گزارش نیو وبلاگ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اورژانس هوایی با هدف تسریع در خدمات رسانی و جابجایی بیماران و امدادرسانی در زمان سیل و بارندگی و مسدود شدن راهها، جابجایی بیماران پرخطر و مادران آبستن در چابهار شروع به کار کرد.


کامران کردی روزپنجشنبه در جمع مردم و مسئولان چابهار با گرامیداشت دهه مبارک فجر عنوان کرد: طرحهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان درحال افتتاح و کلنگ زنی است که میتوان در ارتقای شاخصهای سلامت اثرگذار باشد.
وی ضمن اشاره به این که ۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر استقرار پیدا کرده است، تصریح کرد: این ۲ فروند بالگرد مدل bell۲۱۴ با ظرفیت هر کدام هشت بیمار است و برای عرضه خدمات اورژانس هوایی در شهرستان های ایرانشهر و چابهار مستقر شده اند.
وی ضمن اشاره به این که تجهیز پایگاه اورژانس هوایی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است، اظهار داشت: در قرارداد قبل یک بالگرد و با ظرفیت حداکثر ۲ بیمار مشغول خدمات رسانی در اورژانس هوایی این دانشگاه بود که با پیگیری های به عمل آمده و باتوجه به نیاز منطقه الان ۲ فروند بالگرد با ظرفیت بالاتر به کار گرفته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: مرکز تسهیلات زایمانی پیرسهراب یکی از خواسته های مردم بود که امروز افتتاح و جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می دهد.
کردی بیان نمود: مساحت این مرکز ۲۰۰ مترمربع بوده که ساختمان آن توسط خیرین بازسازی شده و برای تجهیز این مرکز بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی ضمن اشاره به این که افتتاح پایگاه اورژانس بین راهی لاتیدان بخش پیرسهراب از دیگر طرح ها بود، تصریح کرد: ساختمان این پایگاه توسط مردم منطقه تا زمان راه اندازی ساختمان جدید به اورژانس واگذار شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از پیگیریهای نماینده چابهار در مجلس در حوزه بهداشت و درمان و حساسیت لازم در تکمیل طرحها و بالا بردن شاخصهای حوزه سلامت قدردانی نمود و اظهار داشت: این پایگاه در فاصله ۵۰ کیلومتری پیرسهراب واقع شده که هزینه تجهیز آن بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان بوده و همزمان با آغاز به کار این پایگاه از یک دستگاه آمبولانس به ارزش سه میلیارد تومان رونمایی گردید.


منبع:

1400/11/21
23:08:56
0.0 / 5
414
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی