استاندار تهران:

قیمت آرد گران نشده

قیمت آرد گران نشده استاندار تهران با اعلان اینکه هیچ افزایش قیمتی در زمینه آرد و نان نداشتیم، اظهار داشت: با نانوایان گرانفروش و کم کار حتما برخورد قانونی صورت می گیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، محسن منصوری یکشنبه شب در کارگروه آرد و نان که در محل استانداری تهران برگزار شد، اضافه کرد: در ابتدای اجرای طرح بسیار مهمی در زمینه اقتصاد هستیم و اتفاق بزرگی در حوزه رفاه مردم خواهد افتاد.
وی اضافه کرد: مسئله مرغ و روغن تا حدودی رفع شده و الان موضوع مهم آرد و نان را در دستور کار داریم و به صورتی این مساله برای ما خط قرمز به حساب می آید.
استاندار تهران با اشاره به اینکه نباید نوسانی در حوزه آرد و نان ایجاد شود و در مسئله نان با کسی تعارف نداریم، اظهار داشت: معتقدیم از بین اتحادیه های مختلف در کشور، اتحادیه آرد و نان همیشه کمک کرده و توقع داریم این همکاری ادامه داشته باشد.
وی افزود: وضع آرد و نان ما در استان تهران بحرانی نیست و دولت طرح جامع و دقیقی را دارد که از دو ماه آتی اجرا می گردد و ساعت کاری نانوایان هم اکنون باید افزایش پیدا کند.
استاندار تهران اظهار داشت: درباب سهمیه های آرد و نان، فرمانداران می توانند در این دو ماه تصمیم گیری نسبت به افزایش سهمیه داشته باشند و نباید بیت المال اصراف شود و پس از کارشناسی های لازم، باید اقدامات صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در توزیع اقلام احتکار شده باید به سرعت عمل کرد و اظهار داشت: موضوع آرد و نان هم اکنون بحران ندارد، اما نباید مشکلی ایجاد شود و سهمیه نانوایی های متخلف را باید به سرعت بین نانوایی ها تقسیم کرد.
منصوری با اشاره به اینکه در صورت لزوم، برای نانوایی های فاقد پروانه مجوز فعالیت دو ماهه می توان صادر کرد، اظهار داشت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد و هم اکنون قیمت نان ثابت است و به هیچ وجه برنامه قیمت نان در دولت وجود ندارد.
وی در آخر این جلسه به خبرنگاران اظهار داشت: مسئله آرد و نان اهمیت زیادی دارد و باید بصورت حاکمیتی در این حوزه عمل کرد در حوزه آرد کمبود و کاستی وجود ندارد ک ما وضعیت مطلوبی داریم و کمبود وجود ندارد.
استاندار تهران اضافه کرد: در بعضی شهرستان ها حضور اتباع افزایش کرده و این مساله موجب تغییراتی در سرانه ها شده است. همین طور حداقل دو ساعت باید ساعت نانوایی ها افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: با هرگونه کم فروشی، گران فروشی و تعطیلی برخورد جدی خواهد شد و فرمانداران می توانند سهمیه نانوایی های متخلف را در اختیار سایر نانواها قرار دهد.
منصوری تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل آرد نیز برنامه ریزی هایی شده و قرار شد در هر شهرستان خط تلفن اختصاصی برای گزارشات مردمی اختصاص داده شود.
استاندار تهران اضافه کرد: در عمده شهرستان ها مشکلی وجود نداشته و تنها چند شهرستان در این حوزه گرفتار شلوغی صف نانوایی شده بودند.
وی درباب وجود برخی اتباع در شهرستان ها نیز اظهار داشت: طرح سرشماری اتباع توسط وزارت کشور شروع شده و حتما سهمیه جداگانه ای برای اتباع تعلق خواهد گرفت و در این خصوص مشکلی نیست.
منصوری هر گونه کمبود آرد در سطح استان تهران را تکذیب نمود و اضافه کرد: در حوزه تامین آرد هیچ مشکلی در سطح استان و کشور وجود ندارد.


1401/02/26
09:56:37
0.0 / 5
454
تگهای خبر: اقتصاد , نانو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی