پیش بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی اربعین در عراق

پیش بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی اربعین در عراق رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از پیش بینی برای حضور پنج میلیون ایرانی در روزهای اربعین امسال آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق این برآورد جمعیت، یک هزار و 500 نفر در قالب کادر بهداشت و درمان به عراق اعزام می شوند.


سید علی مرعشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به همه گیری کرونا در سالهای اخیر و محدودیت های سفر بنظر می رسد امسال با کاهش این محدودیت ها، چهار تا پنج میلیون ایرانی در روزهای اربعین، عازم عراق شوند.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت انتقال دارو و تجهیزات همین طور ارائه خدمات درمانی به زوار ایرانی برعهده هلال احمر است، اظهار داشت: در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز فراخوانی داده ایم تا افرادی که تمایل دارند، ثبت نام کنند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: هلال احمر از ظرفیت دانشگاه ها و تشکل های مردم نهاد در زمینه مختلف از ترابری گرفته تا بهداشت و درمان استفاده می نماید.
مرعشی افزود: تعداد درمانگاه های بین راهی و همکاری با بیمارستان های عراق افزایش خواهد یافت همین طور تعداد مراکز درمانی افزوده خواهد شد.
وی درباره تعداد پایگاه پیش بینی شده برای اربعین ۱۴۰۱ اضافه کرد: آخرین سالی که اربعین را برگزار کردیم ۲۵ مقر در میان راه و کربلا و نجف داشته ایم؛ ولی باتوجه به افزایش زوار مراکز درمانی در نجف و کربلا افزایش می یابد.
مرعشی اضافه کرد: درمانگاه شبانه روزی در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) در اختیار داریم و مراکزی نیز در قبله گاه و قبله امام حسین (ع) بمنظور ارائه خدمات رسانی بهتر به زوار راه اندازی خواهد شد.
اربعین حسینی ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ شمسی است. حرکت تدریجی زوار اربعین حسینی از اول ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می رسد.
اربعین سال ۱۳۹۷ حدود یک میلیون زائر از مرزهای بین المللی شلمچه و چذابه به شهرهای مقدس عراق مشرف شدند. سه سال قبل به سبب همه گیری ویروس کرونا زوار اربعین موفق به حضور در مراسم اربعین حسینی نشدند.

1401/03/28
10:00:54
0.0 / 5
526
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی