اسپیس ایکس هت تریک کرد

اسپیس ایکس هت تریک کرد به گزارش نیو وبلاگ شرکت فضایی ˮاسپیس ایکسˮ در مأموریت بامداد امروز یک ماهواره ارتباطی را برای شرکت گلوبال استار (Globalstar) به مدار برد و با انجام این پرتاب سومین پرتاب خویش را طی ۳۶ ساعت رقم زد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، "اسپیس ایکس"(SpaceX) اخیرا در ماموریتی قابل توجه سه مأموریت فضایی متوالی به انجام رسانده است.
یک موشک دو مرحله ای "فالکون ۹" از ایستگاه پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در روز یکشنبه(۱۹ ژوئن) در ساعت ۱۲: ۲۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۸: ۵۷ به وقت ایران) به فضا پرتاب شد و یک ماهواره ارتباطی را برای شرکت "گلوبال استار" مستقر در "لوئیزیانا" به مدار زمین برد.
مرحله نخست از این موشک ۱۰ دقیقه بعد از بلند شدن، برای فرودی عمودی بر سکوی شناور "فقط دستورالعمل ها را بخوان"(Just Read The Instructions) "اسپیس ایکس" که در اقیانوس اطلس در نزدیکی سواحل فلوریدا مستقر است، به زمین بازگشت. مطابق برنامه این ماهواره حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه بعد از پرتاب در مدار قرار گرفت.


این سومین مأموریت "اسپیس ایکس" در کمتر از ۳۶ ساعت بود. این شرکت ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک خویش را روز جمعه(۱۷ ژوئن) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به مدار پرتاب کرد و یک ماهواره راداری را برای ارتش آلمان از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا در روز شنبه(۱۸ ژوئن) به فضا فرستاد.
مأموریت روز جمعه رکورد جدیدی در استفاده مجدد از موشک برای "اسپیس ایکس" به ثبت رساند. مرحله اول فالکونی که در این روز به پرواز در آمد پیش از این ۱۲ پرتاب به انجام رسانده بود.
"اسپیس ایکس" امسال حقیقتا سرعت پرتاب های خویش را افزایش داده است. پرواز بامداد امروز بیست و ششمین پرتاب این شرکت در سال ۲۰۲۲ بوده در حالیکه سال میلادی جاری هنوز به نیمه خود نرسیده است.



1401/03/30
07:45:03
0.0 / 5
544
تگهای خبر: اینترنت , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی