تدارک ۲ فروند هواپیمای بیمارستانی و اتوبوس های امدادی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین

تدارک ۲ فروند هواپیمای بیمارستانی و اتوبوس های امدادی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین به گزارش نیو وبلاگ رئیس جمعیت هلال احمر از آمادگی دو فروند هواپیما حالت بیمارستان به همراه آمبولانس و اتوبوس امدادی همینطور دارو و تجهیزات درمانی آماده برای امدادرسانی به زائرین اربعین اطلاع داد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیر حسین کولیوند به خدمت رسانی زائرین در اربعین حسینی اشاره نمود و اظهار داشت: جلسات گوناگونی برگزار شده است؛ ما در همه محورهای مواصلاتی پوشش امدادی را در همه مرزهای تعیین شده انجام خواهیم داد.
وی اضافه کرد: امداد و نجات و پزشکی - سلامت در داخل کشور بر عهده هلال احمر و در خارج از کشور بر عهده وزارت بهداشت است. سعی کردیم پیش از عملیات اربعین، تمرین جدی با هدف هم افزایی انجام دهیم. حالا نیروهای متخصص شامل کادر درمان و امدادگر را تعیین کردیم، تعداد داوطلبان برای اعزام زیاد است اما ظرفیت محدود هست.
کولیوند از آمادگی دو فروند هواپیما حالت بیمارستان به همراه آمبولانس و اتوبوس امدادی همینطور دارو و تجهیزات درمانی آماده برای امدادرسانی خبرداد و تصریح کرد: سال جاری احتمال گرمازدگی، مبتلا شدن به کرونا و بیماری های گوارشی برای زائرین وجود دارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است همینطور هفت قرارگاه مرکزی در عراق استقرار دارد که نماینده هلال احمر به همراه حشت الشعبی در این قرارگاه ها حاضر هستند.
افزایش سه برابری پایگاه های هلال احمر در عراق
رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تعداد پایگاه ها نسبت به آخرین مراسم اربعین پوشش داده شده سه برابر بیشتر خواهد شد. در سه سطح مختلف بیمارستان، درمانگاه و چادرهای امدادی در شهر نجف پوشش امدادی خواهیم داشت همینطور در راه شهر نجف، بیمارستان سیار و پایگاه های امدادی مستقر می شوند.
وی ضمن اشاره به این که پرستاران و افراد مسلط به زبان عربی را برای پوشش بهتر روند امدادی در بیمارستان ها مستقر خواهیم کرد افزود: بیمارستان امام علی هلال احمر فعالیت خویش را برای اولین بار آغاز خواهد کرد و در کربلا، کاظمین، سامرا کادر درمان و نیروهای هلال احمر برای خدمت رسانی به زائرین مستقر خواهند شد.
کولیوند از تولید محتوای آموزشی برای مردم اطلاع داد و اظهار داشت: این محتواها برای پیشگیری از گرمازدگی و سایر مشکلات در این تجمع انبوه که بزرگترین مراسم پیاده روی و تجمع است، تهیه شده است. برای پزشکان و پرستاران هم آموزش های تخصصی عرضه می شود.
وی درباره جزئیات امدادرسانی در سیل اخیر ضمن اشاره به این که برپایه هشدارها و اخطارهای هواشناسی برنامه ریزی دقیق برای اطلاع رسانی، آمادگی، جلوگیری از خسارات بیشتر و امدادرسانی بهتر در جمعیت هلال احمر صورت گرفته بود، اظهار داشت: ۲۴ استان کشور متاثر از سیلاب بود که ۱۶۲ محور مواصلاتی و ۱۶۸ شهرستان با همراهی استانداران و سایر همکاران امدادی امدادرسانی شد، تلاش بی وقفه و از جان گذشتگی نجاتگران و امدادگران هلال احمر در عملیات های سیل اخیر قابل ستایش است.
در این عملیات ها ۷۹ هزار نفر امدادرسانی و بیشتر از سه هزار نفر به مناطق امن منتقل شدند و یک هزارو ۸۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۵۶ نفر هم مصدوم شدند. در مجموع ۹۰ نفر جان باختند و هنوز هشت نفر مفقودی داریم همینطور یک نفر در امامزاده داوود و چند نفر دیگر را در سیل فیروزکوه نجات دادیم.
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر یک هزار و ۴۰۰ تیم عملیاتی واکنش سریع و آموزش دیده در عملیات های امدادی و سیل زده حضور مستمر داشتند و تیم های آنست (سگ های تجسس) تلاش بسیار زیادی برای امدادرسانی کردند و همچنان هم عملیات جست وجو در بعضی مناطق ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با کمک استاندار و شهردار تهران که هنوز هم حضور پر رنگ داشت توانستیم خیلی از مناطق صعب العبور را امدادرسانی نماییم همینطور مردم و نیروهای جهادی با کمک های روانی و آوردن اقلام غذایی همراه ما در عملیات های امدادونجات سیل حضور داشتند.
وی یکی از نکات مهم در عملیات های اخیر سیل را حضور تیم های سحر دانست و اضافه کرد: این تیم ها برای حمایت روانی حادثه دیدگان حضور داشتند که به افزایش تاب آوری مردم و کاهش آلام افراد کمک کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر در مورد پیشبینی های لازم در سیل اخیر تصریح کرد: کالا و اقلام زیستی در مناطق امن ذخیره سازی کردیم، بالگردها از قبل آماده عملیات شده بودند، این اقدامات جهت کمک به مردم و انجام بهتر عملیات ها بسیار تأثیر گذار بود.
رئیس جمعیت همراهی مردم با نیروهای امدادی را ستودنی دانست و اضافه کرد: مردم با همراهی خود سبب ارتقای سرمایه احتماعی هلال احمر شده که من به شکل ویژه از مردم فهیم ایران قدردانی می کنم.
به گفته کولیوند از ۹۰ جان باخته ای که در کشور داریم، حدود ۴۰ نفر از آنها در ارتباط با تهران در منطقه های امامزاده داوود و فیروزکوه است؛ سیلاب سنگینی بود که احتیاج به تجهیزات ویژه داشت که شهرداری خیلی سریع این تجهیزات را فراهم نمود.
۸۰۰ نفر به مناطق امن منتقل شدند
وی تصریح کرد: در ساعات اولیه عملیات نجات توانستیم ۸۰۰ نفر را به مناطق امن منتقل نماییم. همه همکاران امدادی با تمام توان در ساعات اولیه حادثه در منطقه حضور داشتند. جلسات مدیریت بحران با همه مسؤلان تشکیل شد و در جریان تشکیل کمیته مفقودین سعی کردیم اموال مردم را هم حفظ نماییم، هم اکنون در این کمیته فرآیند شناسایی پیکرها هم انجام می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر با تکیه بر این که ما محل حادثه و حادثه دیدگان را تا بازگشت شرایط عادی رها نمی نماییم و با تمام امکانات حضور داریم، اظهار داشت: مزداران جزو مناطقی بود که گرفتار خسارت زیادی در سیل شد، با توجه بسته شدن دسترسی به مناطق سیل زده روند امدادرسانی کند و عملیات امدادی هوایی انجام شد که با ادامه بارندگی در این مناطق شرایط امدادرسانی به سختی انجام شد.
بالغ بر ۶ هزار نفر در چارچوب یک هزار و ۴۰۰ تیم تخصصی و آموزش دیده برای انجام عملیات امدادی در مناطق سیل زده حضور داشتند، پیش از عید انبارهای امدادی هلال احمر خالی بود و ما نگران بودیم، اما بعد از شروع سال جدید با دستور رئیس جمهور انبارها به روز و اوضاع بهتر شد. تجهیزات هلال احمر به لحاظ لجستیک، انبارها، بالگرد و سایر موارد بسیار کمبود دارد که با عنایت به نیاز جدی ما باید برنامه ریزی دقیق برای رفع کمبودها انجام شود
رئیس جمعیت درباره آخرین اطلاعات در مورد سیلاب اظهار داشت: در ۱۲ استان عملیات جست وجو در حال انجام می باشد و در سایر استان ها عملیات حدودا به پایان رسیده که پیشبینی می شود ظرف ۴۸ ساعت آینده آخر همه عملیات ها را اعلام نماییم.
هلال احمر بر مبنای وظایف خود و بمحض دریافت هشدارهای هواشناسی برای امدادرسانی برنامه ریزی می کند اما فرهنگ سازی برای توجه به هشدارها از جانب مردم هم لازم است.
کولیوند تصریح کرد: حالا اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر افزایش پیدا کرده است؛ در سیل اخیر علیرغم این که جزو وظایف ما نبود پیامک عمومی برای آمادگی مردم در مقابل سیل ارسال کردیم.
تقویت روحیه از خودگذشتگی در امدادگران و داوطلبان
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در دنیا درخشید؛ عالی ترین جایزه بشردوستی را دریافت کرد. عنوان رئیس کمیسیون پیش نویس در فدراسیون صلیب سرخ و مسیولیت چند کرسی و کمیته را بر عهده گرفت.
کولیوند تصریح کرد: تلاش ما این است که روحیه ازخودگذشتگی را در ۲۲ هزار امدادگری که داوطلبانه فعالیت می نمایند، تقویت نماییم که اصلی ترین چالش ما تأمین معیشت این امدادگران است.
رئیس جمعیت هلال احمر در مورد چالش های پیش رو این جمعیت اظهار داشت: چالش بعدی ما تقویت و نوسازی تجهیزات هلال احمر برای امدادگران و بالگردها است که نیازمند همراهی دولت و مسؤلان هستیم.
وی اضافه کرد: آموزش همگانی و ارتقای آن میان مردم برای کاهش خسارات در حوادث چالش دیگری در هلال احمر بوده که نیازمند بررسی و برنامه ریزی دقیق است.



منبع:

1401/05/14
13:53:25
0.0 / 5
390
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , درمان , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی