عزم دولت احیا و بازگشت به شرایط مطلوب دریاچه ارومیه است

عزم دولت احیا و بازگشت به شرایط مطلوب دریاچه ارومیه است به گزارش نیو وبلاگ، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تکیه بر لزوم احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: عزم دولت سیزدهم برای احیای دریاچه و بازگشت به شرایط مطلوب جدی است و تمام تلاش خویش را در این خصوص به کار گرفته است.


سعید شهند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد نظر غیر کارشناسی استخراج لیتیوم بعد از خشک شدن منابع آبی نمکی، اظهار داشت: حتی اگر در کف دریاچه ارومیه معادن طلا نیز وجود داشته باشد، این امر توجیهی برای خشک شدن منابع آبی نیست.
وی با اعلان اینکه هیچ اطلاعی از وجود لیتیوم در کف دریاچه ارومیه در دست نیست، اضافه کرد: دریاجه ارومیه سرمایه ملی است و با سلامت مردم رابطه مستقیمی دارد و احیای آن اولویت دولت می باشد.
شهند تصریح کرد: شخص رئیس جمهوری حساسیت بالایی برای احیای دریاچه ارومیه دارد و در همین راستا معاون اول رئیس جمهور مسئولیت مسقیم کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه را که از ۱۵ سازمان و وزارتخانه تشکیل شده، بر عهده دارد.
وی افزود: تمامی طرح های سخت افزاری و نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه با جدیت تمام از طرف استاندار آذربایجان غربی که دبیری کارگروه ملی ستاد احیا را برعهده دارد، در حال اجراست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همین طور با تکذیب خشک شدن کامل دریاچه ارومیه افزود: تراز امروز دریاچه ارومیه وضعیت بهتری نسبت به کمترین تراز ثبت شده برای آن در سال ۱۳۹۴ دارد.

1401/06/17
23:28:56
0.0 / 5
583
تگهای خبر: سازمان , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی