وزیر صحت عامه افغانستان:

تجارب پزشکی کشور ایران در افغانستان کاربرد دارد

تجارب پزشکی کشور ایران در افغانستان کاربرد دارد به گزارش نیو وبلاگ، وزیر صحت عامه افغانستان اظهار داشت: تجارب بی نظیر کشور ایران در زمینه پزشکی و بهداشت و درمان طی بیش از چهار دهه گذشته، در افغانستان کاربرد زیادی خواهد داشت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، "صاحب قلندر عباد" و هیات همراه روز شنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و همین طور در دیدار با مسئولان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران شاهد پیشرفت های بسیاری در موضوعات مختلف خدمات رسانی به مردم بودیم که حتی این خدمات نسبت به سایر کشورهای منطقه و اروپایی از شرایط مطلوبی برخوردارست.
وی افزود: همکاری مشترک دو کشور ایران و افغانستان با درک شرایط متقابل می تواند موجب ایجاد فرصت ویژه ای در بهبود سلامت مردم کشور افغانستان شود، برای اینکه سلامت و بهداشت مردم از نظر اسلام از هر سیاستی به دور است.
وزیر صحت عامه افغانستان با اشاره به مراودات مردم دو کشور اظهار داشت: این آمادگی در افغانستان برای تکمیل طرح های زیرساختی بهداشتی، تکمیل بیمارستان و ایجاد مراکز تخصصی در کنار همکاریهای علمی مراکز دانشگاهی و بهداشتی وجود دارد تا سبب ارتقای سطح سلامت و بهداشت مردم افغانستان شود.
دکتر عباد اضافه کرد: افغانستان اهتمام دارد با همسایگان خود رابطه خوبی بوجود آورد و اکنون دارای امنیت پایداری هستیم و سرمایه گذاران در موضوع بهداشت و درمان، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار اظهار داشت: انجام این دیدارها با هدف پیدا کردن ظرفیت همکاری مشترک باید به مفاهمه خوبی تبدیل گردد.
یعقوبعلی نظری افزود: افغانستان برای ما، فقط یک همسایه نیست بلکه اشتراکات بسیاری در موضوعات مختلف دینی، زبان، تاریخ و تمدن بین دو کشور وجود دارد و این ارتباطات مستحکم، زمینه همکاری بیشتر را فراهم می آورد.
وی ادامه داد: مطالبی همچون بهداشت که به سرنوشت مشترک دو کشور ارتباط دارد باید با همکاری مسئولان و با هدف کم کردن مشکلات مردم مورد توجه قرار گیرد.
نظری بیان کرد: دولت سیزدهم راهبرد ارتباط با همسایگان را مدنظر خود قرار داده است و از این منظر ارتباطات دیپلماسی، فرهنگی و اقتصادی با همسایگان مورد تاکید است و نباید بگذاریم، این ارتباط تحت تأثیر جریان های مخالف قرار گیرد.



منبع:

1401/06/19
23:54:48
0.0 / 5
583
تگهای خبر: اقتصاد , پزشكی , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی