تجهیزات جدید به دست فضانوردان چینی رسید

تجهیزات جدید به دست فضانوردان چینی رسید به گزارش نیو وبلاگ، 11 نوامبر فضاپیمای باری ˮتیانژو 5ˮ(Tianzhou 5) به ایستگاه فضایی تیانگونگ رسید و به تازگی در تصاویری که انتشار یافته است فضانوردان درحال انتقال محموله های این فضاپیما به این ایستگاه فضایی هستند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، بگفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، خدمه ماموریت شنژو چهاردهم که اکنون در ایستگاه فضایی تیانگونگ حضور دارند، بعدازظهر یکشنبه وارد فضاپیمای باری تیانژو ۵ شدند و عملیات انتقال تجهیزات این فضاپیما به ایستگاه را شروع کردند.
این آژانس در یک بیانیه خبری گفت فضانوردان این ماموریت که "چن دونگ"(Chen Dong)، "لیو یانگ"(Liu Yang) و "کای شوژه"(Cai Xuzhe) نام دارند، در ابتدا دریچه فضاپیما باری تیانژو۵ را باز کردند و داخل این فضاپیمای رباتیک شناور شدند.
فضاپیمای باری "تیانژو ۵" از مرکز پرتاب فضایی "ون چانگ"(Wenchang) در استان هاینان در جنوب چین، بر فراز موشک "لانگ مارچ ۷"(Long March ۷) پرتاب شد.
ماموریت تیانژو ۵، مایحتاج مورد نیاز برای ماموریت سرنشین دار "شنژو۱۵"(Shenzhou ۱۵) را تحویل داد که احتمالاً تا پایان نوامبر به فضا پرتاب می شود. برنامه ریزان این ماموریت گفتند این فضاپیمای باری حدود ۵.۳ تن مواد همچون ملزومات زندگی و ماموریت فضانوردان، تجهیزات علمی و یک ماهواره آزمایشی کوچک را حمل کرده است. این فضاپیمای باری همین طور حاوی نزدیک به ۱.۴ تن سوخت موشک برای ایستگاه تیانگونگ بوده است.
پس از آن که این فضاپیمای باری وارد مدار شد، دو ساعت و هفت دقیقه طول کشید تا با ایستگاه فضایی عظیم تیانگونگ ملاقات کند و در نهایت در ساعت ۱۲: ۱۰ ظهر به وقت محلی چین به آن متصل شد.


"بای مینگ شنگ"(Bai Mingsheng) طراح ارشد فضاپیماهای تیانژو در آکادمی فناوری فضایی چین در پکن اظهار داشت که مهندسان برای دستیابی به اتصال سریع، روش های هدایت و مانورهای مداری را بهینه کردند تا زمان نزدیک شدن و اتصال تیانژو ۵ به ایستگاه را کوتاه کنند. او اظهار داشت: قابلیت اتصال سریع، نشان دهنده پیشرفت های ما در فناوری های کنترل مداری و موقعیت، هدایت و کنترل پرواز فضاپیماها است. این به ما امکان می دهد تدارکات و تجهیزات تازه را برای فضانوردان ارسال نماییم و توانایی ما را برای انجام یک نجات اضطراری بهبود می بخشد.


این آژانس هفته گذشته اعلام نمود تیانژو ۴ که به مدت شش ماه با ایستگاه فضایی ارتباط داشت، روز چهارشنبه از آن خارج شد. تیانژو ۵ چهارمین فضاپیمای باری است که بعد از تیانژو ۲، ۳ و ۴ به تیانگونگ متصل شده است. خدمه ماموریت شنژو ۱۵ مقرر است در هفته های آتی به مقصد این ایستگاه فضایی پرتاب شوند.






منبع:

1401/08/24
11:55:32
0.0 / 5
314
تگهای خبر: ربات , رباتیك , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی