تکنولوژی جدید چراغ پورشه شب را به روز تبدیل می کند

تکنولوژی جدید چراغ پورشه شب را به روز تبدیل می کند نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: فناوری نسل بعدی چراغ های پورشه با 16000 ال ای دی(LED) شب را به روز تبدیل می کند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، براساس اطلاعیه ای که پورشه در روز جمعه منتشر نموده، این شرکت دست به توسعه چراغی زده است که آنرا «نسل بعدی فناوری نور»(the light technology of the next generation) می نامد. این چراغ از مجموعه ای از ال ای دی ها بر روی یک سطح تولید شده است.
هرمان-جوزف استاپن(Hermann-Josef Stappen)، سخنگوی تحقیقات و توسعه و ارتباطات فناوری در این زمینه نوشت: عنصر اصلی این تکنولوژی جدید، تراشه ای است که بیش از ۱۶۰۰۰ میکرو ال ای دی قابل کنترل را بصورت جداگانه روی سطحی به اندازه ناخن انگشت شست در کنار هم جای می دهد.
از این تراشه های ال ای دی، دو عدد برای هر چراغ جلو استفاده می شود و در کل چهار عدد در هر خودرو قرار می گیرد. این چراغ های جلوی خودرو با فناوری ماتریس HD، توزیع نور را با وضوح بالا تا دو برابر روشن تر از چراغ های درجه یک قبلی فراهم می کنند و محیطی تا چهار برابر بزرگ تر را پوشش می دهند.



یک سیستم روشنایی همگن
نتیجه ی نهایی این فناوری ایجاد روشنایی بسیار همگن و پرتوهایی با کارایی بالا است که شب را تا فاصله ۶۰۰ متری به روز تبدیل می کنند. این اختراع جدید به صرفه جویی در انرژی نیز کمک می نماید.
استاپن توضیح داد: از آنجا که چراغ های جلو دارای فناوری ماتریس HD فقط پیکسل هایی را فعال می کنند که واقعاً در هر لحظه مورد نیاز هستند، بدین سبب انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم های با وضوح بالا مصرف می شود، این در حالیست که مقدار نور ثابت می ماند.
علاوه بر این با بهره گیری از این سیستم جدید، برای نخستین بار، طراحی چهار نقطه ای چراغ های پورشه که در طول روز دیده می شوند، هنگام استفاده از نور پایین و نور بالا در شب نیز قابل مشاهده خواهند بود. پورشه برای تبدیل این فناوری نوآورانه به واقعیت برای ثبت بیش از ۲۵ اختراع درخواست داد.
حالا، این شرکت می خواهد چراغ های جلوی ماتریس HD جدید را در مدلهای مختلف با فناوری ماژول های یکسان اما طرح های مختلف اجرا نماید.
ماژول های ماتریس HD با مجموع ۳۲ هزار ۷۶۸ پیکسل قابل کنترل جداگانه در هر چراغ جلو، نور مستقیم با وضوح بالا تولید می کنند. اما تنها نوری که واقعاً مورد نیاز است تولید می شود.



بیش از ۱۴۰۰ لومن شار نوری
این چراغ ها یک نور ماتریس HD تولید می کنند که محدوده افقی ۴۰ درجه و عمودی ۱۰ درجه را با شار نوری بیش از ۱۴۰۰ لومن روشن می کند.
لومن واحد اندازه گیری شار نوری است و شار نوری، مقدار نوری است که از یک چشمه نور در واحد زمان پخش می شود. این یکی از بزرگترین و درخشان ترین مناطق روشنایی با وضوح بالا را به وجود می آورد که درست از جلوی خودرو آغاز می شود.
راننده نحوه توزیع نور را کنترل می کند تا بهترین دید ممکن را در هر شرایطی داشته باشد.



1401/10/06
14:57:40
0.0 / 5
355
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی