رونمائی امروز از لباس فضایی مأموریت ماه

رونمائی امروز از لباس فضایی مأموریت ماه به گزارش نیو وبلاگ، شرکت فضایی اکسیوم اسپیس (Axiom Space) امروز ۱۵ مارس از لباس های فضایی ماه نوردان مأموریت آرتمیس ۳ رونمایی می نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فضانوردان این لباس های فضایی را در نزدیکی قطب جنوبی ماه طی سفری که احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ صورت خواهد گرفت، می پوشند.
شرکت اکسیوم اسپیس که در هیوستون مستقر است، نمونه های اولیه لباس های فضایی ماه خویش را برای ماموریت های آرتمیس طی یک رویداد زنده امروز چهارشنبه در ساعت ۱۰: ۳۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۸: ۰۰ به وقت ایران) به نمایش خواهد گذاشت.
ناسا، شرکت اکسیوم و گروهی به رهبری شرکت هوافضای کولینز (Collins) را برای توسعه و ساخت لباس های فضایی برای ماموریت های آینده به ماه و ایستگاه فضایی بین المللی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ انتخاب نمود.


اکسیوم قبل از این برای ناسا لباس فضایی نساخته است، اما این شرکت شریک آژانس فضایی ناسا در سایر سرمایه گذاری ها است. به عنوان مثال، ماموریت Ax-1 اکسیوم نخستین ماموریت تجاری سرنشین دار این شرکت به ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۲ بود که با یک فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس انجام شد و Ax-2 اواخر سال جاری به پرواز در خواهد آمد.
در بلندمدت، اکسیوم یک مرکز تجاری در ایستگاه فضایی بین المللی خواهد ساخت که شامل یک استودیوی فیلم سازی می شود. در نهایت، ماژول های اکسیوم از ایستگاه فضایی بین المللی جدا می شوند و به یک ایستگاه فضایی خصوصی مستقل در مدار پایین زمین تبدیل می شوند.




منبع:

1401/12/25
12:55:59
0.0 / 5
244
تگهای خبر: سرمایه گذاری , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی