برنامه جدید دارپا برای ابداع داروهای بیهوشی مخصوص میدان جنگ

برنامه جدید دارپا برای ابداع داروهای بیهوشی مخصوص میدان جنگ نیو وبلاگ: «دارپا» برای ارائه داروهای بیهوشی مخصوص میدان جنگ، برنامه جدیدی را در پیش گرفته است تا این داروها نیازی به متخصص نداشته باشند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، دارپا برنامه جدید خود موسوم به «داروی بیهوشی برای مراقبت های میدان جنگ» یا «ای بی سی»(ABC) را اعلام نموده است. هدف از این برنامه، توسعه یک داروی بیهوشی جدید است که بدون نیاز به آموزش پزشکی تخصصی یا دستگاه نظارتی پیچیده بتوان از آن برای مصدومان میدان جنگ بهره برد.
ما داروهای بیهوشی را مانند خیلی از چیزها آن قدر بدیهی می دانیم که تصور وجود نداشتن آنها برایمان دشوار است. از زمان ساخت این داروها برای نخستین بار در دهه ۱۸۴۰، داروهای بیهوشی و فناوری های پشتیبانی کننده آنها پیشرفت های بزرگی برای نجات جان انسان ها داشته اند اما پیشرفت قابل توجهی در عرصه داروهای بیهوشی میدان جنگ که هنوز خیلی بهتر از یک دوز مورفین نیستند، صورت نگرفته است.
دو دلیل برای این شرایط وجود دارد. نخستین دلیل این است که داروهای بیهوشی، آرام بخش های ساده نیستند. آنها ترکیبی پیچیده از داروهایی هستند که برای انجام دادن کارهایی مانند آرام کردن بیمار، کاهش احساسات، جلوگیری از حرکت کردن بیمار یا ایجاد بیهوشی طراحی شده اند. علاوه بر این، تجویز داروهای بیهوشی به یک متخصص نیاز دارد که بیمار را تحت نظر داشته باشد و برای تثبیت تنفس، حفظ سطح اکسیژن در اندازه قابل قبول و حفظ عملکرد قلب، از او حمایت کند.
دلیل دیگر این است که با وجود صدها میلیون بار استفاده کردن از داروهای بیهوشی، هیچ کس واقعا نمی داند که این داروها چگونه کار می کنند. پزشکان، روش استفاده از داروهای بیهوشی را می دانند اما از مکانیسم ورای آنها آگاه نیستند.
آن چه دارپا با برنامه ای بی سی خود می کوشد به آن برسد، این است که با بررسی مشکل در یک سطح اساسی، ایده هایی را در مورد چگونگی ایجاد یک بی حس کننده ساده تر در میدان جنگ عرضه نماید. روش جدید شامل بررسی مکانیسم بیهوشی از سطح آناتومیک تا مولکولی برای مشخص کردن دلیل و ایجاد راهی برای از بین بردن درد و ارائه درمان های نجات بخش تا حد امکان در میدان جنگ، بدون نیاز به تجهیزات و متخصص یا ایجاد عوارض جانبی فیزیولوژیکی خطرناکست.
«مایکل فیزل»(Michael Feasel)، مدیر برنامه ای بی سی اظهار داشت: داروهای بیهوشی ارائه شده برای مراقبت در میدان جنگ، خطری را از بین می برند که با وجود تلاش وزارت دفاع آمریکا، پزشکی را مختل می کند. این داروها می توانند برای نخستین بار پاسخگوی بخش های متفاوتی، از خدمات اورژانس روستایی گرفته تا خدمات پزشکی هوایی و مراکز ترومای درجه یک باشند. این برنامه بدنبال پشتیبانی از مداخلات نجات دهنده است که زودتر و نزدیک به نقطه لطمه به کار گرفته می شوند و نتایج بهتری را برای همه بیماران، شامل نظامی یا غیرنظامی به همراه می آورند.




منبع:

1402/03/30
11:50:01
0.0 / 5
261
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , درمان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی