تفاوت سرور اختصاصی و مجازی چیست؟

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی چیست؟ قبل از تصمیم گیری آگاهانه در مورد نوع میزبانی برای انتخاب، اجازه دهید ابتدا به تعاریف میزبانی اشتراکی در مقابل میزبانی سرور مجازی VPS در مقابل میزبانی سرور اختصاصی در مقابل سرور ابری بپردازیم.


خرید سرور مناسب بسیار مهم است. در واقع، مبنا قرار دادن تصمیم خود به طور کامل بر اساس قیمت، دستور العملی برای فاجعه است.

هنگام مقایسه تفاوت سرور اختصاصی و مجازی، ممکن است ثبت نام برای ارزان ترین گزینه موجود کار بیهوده ای به نظر برسد، درست است؟

در واقعیت، قیمت همیشه بهترین نشانگر این نیست که کدام راه حل برای شما مناسب است.

مطمئن نیستید که چه نوع راه حل میزبانی سرور برای کسب و کار خود نیاز دارید؟ تفاوت های اصلی بین انواع هاست را بررسی کنید تا به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند.

قبل از تصمیم گیری آگاهانه در مورد نوع میزبانی برای انتخاب، اجازه دهید ابتدا به تعاریف میزبانی اشتراکی در مقابل میزبانی سرور مجازی VPS در مقابل میزبانی سرور اختصاصی در مقابل سرور ابری بپردازیم.

VPS چیست؟

میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) ترکیبی از میزبانی مشترک و میزبانی اختصاصی است. یک سرور فیزیکی (که والد نیز نامیده می شود) چندین نمونه VPS را اجرا می کند که بخش سختی از منابع سخت افزاری سرور والد را به آنها اختصاص می دهد.

این نمونه ها اجاره داده می شوند و به عنوان سرورهای مستقل از یکدیگر عمل می کنند. بنابراین، اساساً بخشی از یک سرور اختصاصی را اجاره می کند. این پلن ها از نظر قیمت متفاوت هستند و مقیاس بندی مقرون به صرفه، عملکرد بهتر و امنیت بهتر نسبت به هاست اشتراکی ارائه می دهند.

سرور اختصاصی چیست؟

امروزه بیشتر تمرکز رسانه ها روی ابر است، اما مدل های سنتی راه به جایی نمی برند. بنابراین، میزبانی اختصاصی کاملاً مدیریت شده چیست؟

سرورهای اختصاصی دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست: یک سرور اختصاصی به شما. تمام سخت افزاری که سرور را تشکیل می دهد تحت کنترل شماست. سرورهای فلزی لخت اغلب دسترسی به شبکه را با سرورهای اختصاصی همسایه در یک مرکز داده به اشتراک می گذارند، اما هیچ سخت افزاری مشترک ندارند. این برنامه‌های میزبانی معمولاً گران‌تر از اشتراک‌گذاری شده یا VPS هستند، اما می‌توانند عملکرد، امنیت و انعطاف‌پذیری بهتری را به شما ارائه دهند، مخصوصاً برای کسانی که به تنظیمات سفارشی یا سخت‌افزار خاصی نیاز دارند.

سرور مجازی VS سرور اختصاصی

مزایا و معایب میزبانی VPS

برای خرید سرور مجازی عملکرد مهم است. اگر می خواهید مشتریان خود را راضی نگه دارید، باید عملکرد عالی را برای آنها ارائه دهید.

نظرسنجی انجام‌شده توسط Kissmetrics نشان داد که تقریباً نیمی از کاربران وب انتظار دارند یک سایت در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود و بازدیدکنندگان تمایل دارند سایتی را که در عرض سه ثانیه بارگذاری نمی‌شود رها کنند.

علاوه بر این، این نظرسنجی نشان داد که 79 درصد از خریداران وب که با عملکرد وب سایت مشکل دارند، می گویند که برای خرید دوباره به سایت باز نمی گردند و حدود 44 درصد از آنها اگر تجربه خرید آنلاین ضعیفی داشته باشند، به دوستان خود می گویند.

مزایای میزبانی VPS

مقیاس پذیری بالا

سیستم‌های VPS در فاکتورهای مقیاس بسیار انعطاف‌پذیر هستند، زیرا قابلیت‌های بیشتری برای افزودن و حذف منابع، از جمله هسته‌های CPU، حافظه سیستم، و دیسک‌ها یا فضای دیسک اضافی از طریق ارائه‌دهنده میزبانی شما در دسترس هستند.

آنها فقط توسط سخت افزار موجود در سرور والد محدود می شوند. با این حال، آنها به طور کلی بین والدین مانند والدین قابل حمل هستند، بنابراین می توان آنها را به راحتی جابجا کرد و با حداقل زمان از کار افتادگی و زمان چرخش برای مقیاس به سمت بالا، جابه جا کرد و ارتقا داد.

امنیت بالا

هر کاربر فضای خود را اشغال می کند که از همسایگان خود با آدرس های IP مستقل جدا شده است. در موارد نادر، یک ویروس ممکن است هایپروایزر را دور بزند، که می تواند تمام سایت های روی سرور VPS را آسیب پذیر کند. VPS و راه‌حل‌های اختصاصی هر دو امنیت بالایی را ارائه می‌کنند، اما اگر حاشیه‌های VPS در مقابل میزبانی اختصاصی را بررسی می‌کنید، اختصاصی همچنان از نظر امنیت بالاترین جایگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

مقداری تنظیمات

محدودیت های بسیار کمی برای VPS وجود دارد. هر محیطی جدا از محیط های دیگر روی سرور است و دقیقاً مانند یک سرور اختصاصی با چند پیکربندی خارج از محدوده عمل می کند. دسترسی مستقیم به سخت افزار مهم ترین محدودیت است. این از اجرای شبیه‌سازی سخت‌افزار در VPS و دسترسی به دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه جلوگیری می‌کند.

از نظر قابلیت کنترل با نصب نرم‌افزارهای خاص و تنظیمات سفارشی، سرور VPS به شما دسترسی کامل به سیستم شما می‌دهد تا بتوانید هر نرم‌افزاری را که می‌خواهید فعال، غیرفعال، نصب یا حذف کنید و تنظیمات را دقیقاً مطابق با مشخصات خود تنظیم کنید. علاوه بر این، با میزبانی VPS، شما به نرم افزاری که ارائه دهنده هاست شما در محیط شما قرار می دهد محدود نمی شوید.

عملکرد سطح متوسط

بسته به نیاز شما، این می تواند یک طرفدار یا مخالف باشد. نمونه های VPS (در مقابل اختصاصی) توسط سخت افزار موجود اختصاص داده شده به طرح محدود می شوند. هنگام اجرا در تنظیمات بصری، مالیات بر عملکرد سخت افزار وجود دارد. با این حال، این مالیات با گذشت زمان کمتر شده است و سطوح عملکرد قابل مقایسه تری را برای سرورهای اختصاصی فراهم می کند.

معایب میزبانی VPS

هزینه سطح متوسط

هزینه متغیر عامل دیگری است که می تواند حرفه ای باشد، اما همچنان گران تر از هزینه کم راه حل های مشترک اساسی خواهد بود. راه‌حل‌های VPS به اشکال مختلفی ارائه می‌شوند، از کوچک‌ترین سرور 2 گیگابایتی تا دستگاه‌های عظیم 128 هسته‌ای.

سرورهای والد VPS اغلب از بهترین سخت افزار موجود در آن زمان ساخته می شوند تا متنوع ترین تنظیمات را برای کاربران ارائه دهند. وقتی صحبت از VPS در مقابل سرورهای اختصاصی می شود، هر دو قیمت بالاتری نسبت به هاست اشتراکی خواهند داشت.

مزایا و معایب سرور اختصاصی

اکنون که برخی از کاستی‌های عمده میزبانی مشترک را مشخص کرده‌ایم، بیایید عمیق‌تر به VPS در مقابل میزبانی اختصاصی بپردازیم. سرورهای اختصاصی می توانند هر کاری را در مورد راه حل های میزبانی انجام دهند. آنها ستون فقرات همه سایت ها یا برنامه های میزبانی شده در اینترنت هستند. همه نرم افزارها باید بر روی سخت افزار فیزیکی به شکلی اجرا شوند، بنابراین واقعاً هیچ محدودیتی برای کاری که می توان با سرورهای اختصاصی انجام داد وجود ندارد.

حتی می‌توانید از یک سرور اختصاصی به همراه سایر سرورهای اختصاصی برای راه‌اندازی سرویس‌های خوشه‌ای یا با دسترسی بالا برای جلوگیری یا کاهش زمان خرابی در طول رویدادهای سخت‌افزاری حیاتی استفاده کنید.

یک سرور اختصاصی می تواند به عنوان یک سرور والد برای چندین سرور VPS که شبیه سازی سخت افزاری را اجرا می کنند، استفاده شود. این نمونه‌های VPS را می‌توان بین چندین سرور والد با پیکربندی مشابه جابه‌جا کرد تا در صورت نیاز، سخت‌افزار بیشتر/کمتری را فراهم کند. سرورهای اختصاصی در مقابل VPS کنترل کاملی را بر محیط میزبانی شما ارائه می دهند.

مزایای هاست اختصاصی

بالاترین امنیت

از آنجا که شما تنها کسی هستید که از سرور اختصاصی استفاده می کنید، خطر حمله حداقل است. اتصال شما به همراه سخت افزار شما کاملا خصوصی و محتوی است. یک نکته مهم دیگر این است که هاست اختصاصی می تواند از اقدامات امنیتی پیشرفته تری مانند فایروال سخت افزاری سنتی استفاده کند، در حالی که راه حل های میزبانی مشترک و VPS نمی توانند. این یک مثال بارز از این است که چرا انتخاب محصول میزبانی مناسب بیش از قیمت گذاری وجود دارد.

عملکرد بالا

سرورهای اختصاصی اجازه دسترسی مستقیم به سخت افزار را می دهند و عملکرد شگفت انگیزی را برای پیکربندی های خاص ارائه می دهند.

بالاترین قابلیت پیکربندی

سرورهای اختصاصی را می توان به هر طریقی که انتخاب کردید بدون محدودیت یا محدودیت از طرف میزبان پیکربندی کرد زیرا کاربر به سخت افزار دسترسی مستقیم دارد. و درست مانند نحوه ارائه میزبانی VPS با نصب نرم افزار خاص و تنظیم تنظیمات، همین امر را می توان در مورد سرورهای اختصاصی و سرورهای ابری نیز گفت.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگرچه VPS و سرورهای اختصاصی تنظیمات بیشتری را ارائه می دهند، میزبانی مشترک فقط سفارشی سازی و کنترل در سطح سطح را ارائه می دهد.

معایب هاست اختصاصی

مقیاس پذیری سطح متوسط

سرورهای اختصاصی عملکرد بسیار خوبی دارند اما به دلیل سخت افزار فیزیکی و فضای موجود در شاسی خود محدود هستند. ارتقا همیشه امکان پذیر است، اما ممکن است بسته به ارتقای مورد نیاز، نیاز به خرابی یا مهاجرت قابل توجهی داشته باشد.

خوشه‌بندی سرور و راه‌حل‌های در دسترس بالا می‌توانند این را محدود کنند، اما معمولاً قیمت بسیار بالاتری دارند. یک بار دیگر، تفاوت می تواند حاشیه ای باشد، اما هنگام مقایسه سرور اختصاصی در مقابل VPS، مقیاس پذیری برتر به میزبانی VPS تعلق می گیرد.

هزینه بالا

این سرورها هم در هزینه های تکراری ماهانه و هم در ارتقای سخت افزار قیمت بیشتری خواهند داشت. هزینه سرور اختصاصی ناشی از پرداخت هزینه سخت افزاری است که استفاده می کنید و بدون پشتوانه سخت افزاری بزرگتر که برای پیکربندی های VPS استفاده می شود.

مهم است که توجه داشته باشید که هزینه نیز بر اساس تصمیم شما بین سرورهای اختصاصی مدیریت شده و مدیریت نشده متفاوت خواهد بود.

نتیجه گیری

  • میزبانی VPS: با هزینه کمتر نسبت به هاست اختصاصی، VPS یک پیشنهاد متوسط با مقیاس مقرون به صرفه و عملکرد و امنیت بهتر نسبت به هاست اشتراکی است. میزبانی VPS یک انتخاب عالی برای محیط های تولید و توسعه است، زیرا می تواند اکثر وب سایت ها و برنامه ها را در خود جای دهد و در عین حال عملکرد عالی را ارائه دهد.
  • سرور اختصاصی: گزینه ای مناسب با عملکرد و امنیت بهتر نسبت به هاست اشتراکی و VPS، هاست اختصاصی نیز قابلیت پیکربندی نامحدود بیشتری نسبت به سرورهای ابری دارد. با این حال، میزبانی ابری از نظر مقیاس پذیری بیشتر است. سرور اختصاصی وب‌رمز راه حل های برتر میزبانی هستند و می توانند تقریباً نیازهای هر وب سایت یا محصولی را برطرف کنند، به ویژه آنهایی که شامل پیکربندی های خاص یا برنامه های قدیمی هستند.

همانطور که هاست مورد نظر خود را انتخاب می کنید، سعی کنید این ضرب المثل قدیمی را به خاطر بسپارید: "هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری" وقتی نوبت به سرویس میزبانی انتخابی شما می رسد، واقعاً چنین است.

منبع: liquidweb.com

 

1402/05/04
17:54:25
0.0 / 5
263
تگهای خبر: سرور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی