عکس فضاپیمای جونو از بزرگ ترین قمر منظومه شمسی

عکس فضاپیمای جونو از بزرگ ترین قمر منظومه شمسی نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، در عکسی که توسط فضاپیمای «جونو» ثبت شده است، قمر «گانیمد» سیاره مشتری در بین سایه های سیاه رنگ به چشم می خورد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ناسا، یکی از قمرهای مشتری معروف به «گانیمد»(Ganymede)، بزرگ ترین قمر منظومه شمسی به حساب می آید که از سیاره عطارد هم بزرگ تر است. گانیمد تنها قمر شناخته شده ای است که میدان مغناطیسی ویژه خویش را دارد و مانند زمین، شفق های قطبی را بوجود می آورد.
چشم انداز گانیمد در عکسی که توسط فضاپیمای «جونو»(Juno) از فاصله ۱۰۳۸ کیلومتری سطح ماه گرفته شده، به صورت کامل مشخص است. جونو همچنان درحال چرخیدن در منظومه مشتری است و پروازهای اخیر آن، سطح شیاردار گانیمد را با جزئیات نشان می دهند. این نتایج، به شکل گیری نظریه هایی منجر می شوند در خصوص اینکه زمین احیانا با گسل های تکتونیکی مرتبط می باشد.
دانشمندان با عنایت به مشاهدات جونو و «تلسکوپ فضایی هابل» حدس می زنند که زیر پوسته یخی و ضخیم گانیمد، یک اقیانوس غول پیکر آب شور نهفته است و در مجموع، آب بیشتری را نسبت به کل سطح زمین در بر دارد.
شرح عکس: سطح خاکستری و شیاردار گانیمد در پایین عکس تا حدی توسط سایه ای پوشیده شده است که با فضای سیاه اطراف قمر مشتری ترکیب می شود. دهانه های بزرگ و کوچک هم سطح قمر را مشخص می کنند.




منبع:

1402/05/30
21:22:57
0.0 / 5
242
تگهای خبر: تلسكوپ , دانشمند , سیاره , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی