استاندار خوزستان:

نگاه ما به آموزش وپرورش یک نگاه زیربنایی است

نگاه ما به آموزش وپرورش یک نگاه زیربنایی است نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، استاندار خوزستان اظهار داشت: نگاه ما به آموزش وپرورش یک نگاه زیربنایی است و جزو وظایف حاکمیت است که برای آموزش وپرورش سرمایه گذاری کند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز سه شنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار داشت: معلمان با وجود کمبودها، مشکلات، شرایط آب و هوایی، میزان حقوق و… باید آدم های عاشقی باشند که این رسالت بزرگ را به دوش گرفته و به سرمنزل مقصود می رسانند.
وی اضافه کرد: هدف آموزش و پرورش بی گمان تربیت افراد صالح و شایسته است و مکتب ما اجازه نمی دهد خروجی سیستم تعلیم و تربیت آن افراد ناصالح باشد و هر مکتبی در آموزش و پرورش خود نیز افراد را متناسب با همان تفکر تربیت می کند.
حسینی محراب عنوان کرد: حضور چشم گیر جوانان و نوجوانان در روزهای اربعین حسینی نشاندهنده این است که تعلیم و تربیت در کشور در راه صحیحی قرار دارد.
استاندار خوزستان بیان کرد: طبعاً معلمان و کادر آموزشی باتوجه به زمان حضور دانش آموزان در مدرسه و دوران ۱۲ ساله تحصیل نقش اساسی و تعیین کننده دارند. نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است و جزو وظایف حاکمیت است که برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند و وزن این سرمایه گذاری باتوجه به ماهیت انسان ساز آموزش و پرورش باید بیش از بخش های دیگر باشد.
حسینی محراب بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش و رؤسای مناطق باید به موضوع عدالت آموزشی توجه داشته باشند و مدارس خوب و معلمان مجرب در یک نقطه یا مدرسه متمرکز نباشند و همین طور ابزار و تجهیزات آموزشی موجود نیز باید بصورت عادلانه در سطح مدارس توزیع شود.
وی افزود: در سالهای اخیر شرایط کرونا و فضای مجازی وظیفه ما را سنگین تر کرده است و خود غربی ها نیز نگران ابعاد منفی این محیط هستند و محدودیت هایی را برای دانش آموزان وضع کرده اند و ما هم باید به این مساله دقت کنیم و اجازه ولنگاری را در فضای مجازی ندهیم چونکه نتیجه آن انهدام خانواده ها خواهد بود.
حسینی محراب اظهار داشت: ما باید در کنار علم آموزی نیز مسائل پرورشی و استعداد سنجی از دانش آموزان را مد نظر قرار دهیم و در سال دهم تحصیل پروسه انتخاب رشته با آگاهی و هدفمندی صورت گیرد و با عنایت به این که خوزستان یک استان صنعتی است و نیاز به نیروی انسانی متخصص در رشته های فنی و حرفه ای دارد، لازم است برنامه های متناسب دراین زمینه در دستور کار قرار گیرد.
استاندار خوزستان بیان کرد: باید با انجام مطالعات دقیق علل مهاجرت تعدادی از معلمان شناسایی شود تا از این طریق دردها را بشناسیم و راه حل ها را پیدا و این راه حل ها را عملیاتی نماییم.


منبع:

1402/06/28
21:43:29
0.0 / 5
264
تگهای خبر: سرمایه گذاری , سیستم , صنعت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی