معرفی دانشگاه های جهان؛

كارلف دانشگاه 700 ساله جمهوری چك

كارلف  دانشگاه 700 ساله جمهوری چك نیو وبلاگ: دانشگاه ˮكارلفˮ(karlova) واقع در كشور جمهوری چك، یكی از دانشگاه های معتبر اروپا است كه سالانه تعداد زیادی دانشجو در رشته های مختلف می پذیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا وبه نقل از وبسایت دانشگاه كارلف، دانشگاه "كارلف"(karlova)، كه یك دانشگاه ملی است، در سال 1348 میلادی توسط امپراطور كارل چهارم در كشور جمهوری چك تاسیس شد و یكی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان و مهمترین موسسه آموزشی و علمی در جمهوری چك به حساب می آید. با این حال، این دانشگاه بعنوان یك دانشگاه مدرن و پویا و همینطور معتبر است. دانشگاه "كارلف" هم اكنون 17 دانشكده دارد كه از این تعداد، 14 دانشكده در "پراگ"(پایتخت و بزرگترین شهر كشور جمهوری چك)، دو دانشكده در"هرادِتس كرالووِه"(Hrodec Kralove) و یك دانشكده در"پِلژن"(Pilson) است.
این دانشگاه سه موسسه و شش مركز تحقیقاتی دیگر هم دارد.
بیش از 7000 نفر كارمند و 4000 نفر كادر آموزشی و تحقیقی در دانشگاه "كارلف" مشغول به كار هستند.
بیش از 42 هزار و 400 دانشجو(كه حدود یك پنجم كل دانشجویان جمهوری چك است) در 270 رشته در این دانشگاه تحصیل می كنند.
هر ساله بیش از 5000 دانشجو از این دانشگاه با زبان انگلیسی فارغ التحصیل می شوند.

رشته هایی كه در این دانشگاه عرضه می شود
در دانشكده پزشكی دانشگاه چالز، رشته های دندانپزشكی، پزشكی، تخصص های پزشكی و جراحی و پرستاری به زبان انگلیسی و چكی عرضه می گردد.
كلیه رشته های مهندسی در دانشكده های مهندسی و علوم پایه تا مقطع دكترا به متقاضیان تحصیل در چك عرضه می گردد.
كلیه رشته های علوم انسانی تا مقطع دكترا به دو زبان انگلیسی و چكی عرضه می گردد.
كلیه رشته های شاخه هنر در دانشكده های هنر دانشگاه كارلف به متقاضیان تحصیل در چك عرضه میگردد.

شهریه دانشگاه كارلف كشور چك
هزینه های زندگی در جمهوری چك هم به صورت متوسط ماهیانه حدود 700 الی 1000 یورو همراه با هزینه مسكن می باشد. هزینه خوابگاه در دانشگاه هایی كه به دانشجویان خوابگاه عرضه می دهند ماهیانه بین 200 الی 250 یورو است.



بورسیه دانشگاه چالز در جمهوری چك
این دانشگاه یكی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل در رشته پزشكی است. برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های چك به زبان چكی، به صورت مجانی ابتدا پذیرش دوره پیش دانشگاهی گرفته می گردد كه علاوه بر یادگیری زبان چكی، دروس تخصصی مربوط به رشته خویش را به زبان چكی باید بگذرانند، البته دانشگاه های كشور چك امتحان ورودی به صورت پایه ای دارند و كسانی وارد دانشگاه می شوند كه امتحان ورودی را قبول شده باشند، در صورت عدم قبولی متقاضی مجبور به تكرار دوره می گردد.
لازم به ذكر است رشته های هنر فقط به زبان چكی دانشجو می پذیرند و مجانی نمی باشد.
برای ثبت نام در دانشگاههای چك به زبان انگلیسی، دانشجو باید هزینه های مربوط به تحصیل خویش را تقبل كند و داشتن نمره زبان آیتلس بالای پنج الزامی است.
دانشجوی متقاضی تحصیل در جمهوری چك در رشته های مهندسی، علوم انسانی، هنر برای مقطع تحصیلی كارشناسی باید از نظر سنی به 18 سال رسیده باشند و سن آنها با مدرك دیپلم یا پیش دانشگاهی بیشتر از 25 سال نباشد.
دانشجویانی كه دارای مدرك فوق دیپلم و یا لیسانس از دانشگاههای سراسری، آزاد، پیام نور، علمی كاربردی ایران هستند و قصد دارند رشته جدیدی را در جمهوری چك شروع كنند، از لحاظ سنی با مدرك فوق دیپلم و لیسانس نباید بیشتر از 28 سال باشند. در سنین بالاتر با مدرك لیسانس و فوق لیسانس، امكان صدور پذیرش از جانب دانشگاههای چك وجود دارد، این در شرایطی است كه احتمال دریافت ویزا برای سنین بالاتر از 28 سال، كمتر از 10% است.



5.0 / 5
4483
1397/01/10
17:35:29
تگهای مطلب: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی