چرا ترامپ نمی تواند ذائقه ملت ها را تغییر دهد؟

چرا ترامپ نمی تواند ذائقه ملت ها را تغییر دهد؟ نیو وبلاگ چرا ترامپ نمی تواند ذائقه ملت ها را تغییر دهد؟


ضمن این كه امكان بودن دست‏یابی نژادپرستی لجام گسیخته به مسند ریاست جمهوری خارج از چارچوب ‏ها و ساختارها یك بحث است، اما واگذاری رهبری جهان سرمایه داری در اقدامی نظامی و در پشتیبانی از صهیونیست‏ ها به وی، اساساً انتخاب مهم‏تری به حساب می‏آید. حمله موشكی آمریكا، انگلیس و فرانسه به سوریه به بهانه استفاده این كشور از سلاح شیمیایی حتی پیش از اعلام موضع مرجعی چون سازمان ملل در مورد این ادعا، واقعیت‏ های تلخ فراوانی را یك بار دیگر در پیش روی جامعه جهانی قرار داد؛ از جمله:

۱- غرب دیگر پرده‏پوشی را كنارگذاشته است و آشكارا از تروریست‏ های گسیل‏ داشته به عراق و سوریه حمایت می‏ كند و مانع ریشه كنی آنان می‏شود.

۲- نظام بین الملل و ساختارهای جهانی هیچ‏ گونه جایگاهی نزد سردمداران سرمایه‏داری جهانی ندارند و مسئولان این سازمان‏ های بین المللی هم هیچ گونه وظیفه‏ای در برابر جنایات جبهه طرفداران صهیونیزم برای خود قائل نیستند.

۳- ساختارهای بین الملل صرفاً ابزاری برای تحت فشار قرار دادن كشورهای كوچك هستند و كشورهای غربی می‏ توانند بدون رعایت مقررات بین‏المللی، حتی جایگاه شورای امنیت(كه خود، اعضای تعیین‏كننده آنند )اتهامی را ضد حاكمیت قانونی ملتی طرح كنند و سپس خود در مقام قضاوت برآیند و در نهایت جنایت كارانه، به مجازات آن ملت مبادرت ورزند.

۴- عمده نا امنی‏ها و كشتارها در جهان توسط جبهه حامیان صهیونیزم به ‏صورت نیابتی دنبال می‏شود و هر زمان عوامل میدانی آن‏ها بر اثر مقاومت ملت‏ها به مخاطره می‏افتند با اقداماتی ضربتی از غلبه یأس و نا امیدی بر آنان ممانعت به عمل می‏ آید.

۵- واژه "تروریزم "بیش از هر زمانی تمسخر آمیز شده است. در دهه شصت سازمان مجاهدین‏خلق به‏صورت نیابتی به ترور گسترده در ایران پرداخت تا انقلاب ملتی قیام كرده در برابر سلطه صهیونیزم را زمین‏گیر كند، اما زمانی كه موقعیت این تروریست‏ ها به مخاطره افتاد آغوش فرانسه به‏ روی آنان گشوده و به منظور جلوگیری از فروپاشی، این سازمان مخوف، تبدیل به گل سرسبد ابزارهای فشار آمریكا و اسرائیل ضد ایران شد.

داعش هم در آخرین شكست هفته گذشته‏ اش خود با یأسی شكننده مواجه گردید و پدیده بازگشت نیروهایش به كشورهای زادگاهشان تهدیدی جدی برای موجودیت گروهی شد كه مثلث آمریكا، اسرائیل و عربستان برای ایجادش سرمایه‏گذاری كرده بود.

بر این اساس آمریكا و انگلیس و فرانسه با علم به این كه حمله موشكی به سوریه قادر نخواهد بود تأثیر كلانی بر معادلات منطقه بگذارد با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و حتی داخلی خود دست به جنایتی زدند تا صرفاً به جنایتكارانی كه نیابتاً اهداف آنان را دنبال كرده‏اند روحیه بخشند و مانع از فرو‏پاشی تشكیلاتشان شوند. این بدان مفهوم است كه جهان سرمایه‏دارای در آینده در صورت مشاهده فروپاشی اسرائیل می ‏تواند بسیار عریانتر چهره اصلی خویش را آشكار سازد. این نگرانی است كه همه آزادگان جهان می ‏بایست برای‏ آن تمهیدی بیندیشند. همین ائتلاف زمانی كه صدام متجاوز را در آستانه شكست در برابر مقاومت ملت ایران یافت او را مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات همچون سلاحهای مخوف شیمیایی كرد. این جنایتكار هم كه به نیابت غرب و شیوخ منطقه جنگ را بر ایران تحمیل كرده بود، از ابزارهای كشتار جمعی اهدایی ضد مقاومت ملت خود به ‏ویژه در كردستان عراق و ایران بسیار بهره برد اما نه تنها مورد اعتراض مجامع بین المللی واقع نشد بلكه در كارتل‏ های رسانه‏ای از وی قهرمانی ساختند كه شایسته هر نوع یاری بود.

وجود چنین پرونده‏ای از عملكرد حامیان صهیونیست‏ها و تكرار رفتارهای جنایت‏كارانه صرفاً وضعیت مخاطره‏آمیز آنان را عرضه می‏دارد. والا موشك‏باران از طریق دور هیچگاه مشكل‏ گشای نژادپرستان و سلطه طلبان نخواهد بود. امروز ادعاهای برتری نژادی بیش از گذشته از جانب ملت‏ها مذموم و غیر قابل تحمل است و دستگاه تصمیم ساز آمریكا با روی كار آوردن نژادپرستی گستاخ كه از بروز دادن این تمایلات شوم ابایی ندارد نمی‏تواند ذائقه ملت‏ها را تغییر دهد، ازاین رو مقاومت در برابر پایگاه نژادپرستی یعنی اسرائیل تا نابودی آن پیش خواهد رفت، كما این كه دیگر میوه جهان سر مایه‏داری یعنی" آپارتاید " به همین روال نابود شد. * انتشار یافته در خبرگزاری تسنیم

1397/02/12
19:16:15
5.0 / 5
4672
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی