با سرپرستی پژوهشگر ایرانی تحقق یافت

خارج كردن تومورهای مغزی با یك روش نوین

خارج كردن تومورهای مغزی با یك روش نوین به گزارش نیو وبلاگ دانشمندان آمریكایی با سرپرستی ˮنصیر مكرمˮ (Nassir Mokarram) پژوهشگر ایرانی اخیراً موفق به توسعه دستگاهی شده اند كه توسط آن می توان به راحتی تومورها را از مغز خارج كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، پژوهشگران "دانشگاه دوك" (Duke University) ایالات متحده امریكا در مطالعه اخیرشان كه به سرپرستی"نصیر مكرم" (Nassir Mokarram) پژوهشگر ایرانی انجام شده است، دستگاهی به منظور خارج كردن تومورها از مغز توسعه داده اند كه این دستگاه توسط سازمان غذا و دارو آمریكا هم تأیید شده است.
پژوهشگران "دانشگاه دوك" موفق به توسعه دستگاهی به منظور خروج تومورها از مغز به نام " Tumor Monorail " شده اند.
این دستگاه با شبیه سازی خواص فیزیكی ماده سفید مغز، تومورهای پیشرو را به مهاجرت به سمت بیرون مغز هدایت می كند. بعد از آن، سلول ها می توانند با خیال راحت برداشته شوند.
ماده سفید (White matter) یكی از بخشهای سیستم عصبی مركزی است. سیتم عصبی مركزی از دو ناحیه ماده سفید و ماده خاكستری تشكیل شده است. این ماده بخش اصلی مغز و بخش سطحی نخاع را تشكیل می دهد و به طور عمده از سلول های گلیال و آكسونهای میلینه تشكیل شده است. این آكسونها پیام ها را از مخ به سایر بخشهای سیستم عصبی منتقل می كنند. در ماده سفید بجز بافت چربی، مویرگها و عروق مشاهده می شوند. فسفولیپیدها در ماده سفید فراوانند.
"بارون براهما" (Barun Brahma) جراح مغز و اعصاب و یكی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: دستگاه " tumor monorail " یك دستگاه بسیار خاص در برداشتن تومورها از مغز است. تومورهای زیادی وجود دارند كه به دلیل محل تومور یا ضعف بیمار غیر قابل جراحی هستند. این دستگاه سبب می شود تا پزشكان توانایی جراحی این تومورها را داشته باشند.
این دستگاه تومور را به صورت كامل از بین نمی برد، اما سبب می شود كه بتوان گسترش آنرا كنترل كرد.
"نصیر مكرم" (Nassir Mokarram) پژوهشگر ایرانی و رهبر این مطالعه از دانشكده مهندسی پزشكی "دانشگاه دوك" اظهار داشت: مهم ترین نكته این است كه طی این روش، تومور به وسیله دستگاه ما به جای قرار گرفتن در بافت سالم مغز، به یك مخزن كنترل شده و دور از تومور مادر، كنترل می شود.



5.0 / 5
4415
1397/11/27
14:54:59
تگهای مطلب: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی