پژوهشگران آمریكایی:

تاثیر ورزش و خواب بر افسردگی، در زنان و مردان متفاوت می باشد

تاثیر ورزش و خواب بر افسردگی، در زنان و مردان متفاوت می باشد نیو وبلاگ: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدیدی دریافتند كه ورزش و خواب، تاثیر متفاوتی بر درمان افسردگی در زنان و مردان دارند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهش ها نشان می دهند كه داشتن ورزش كافی و خواب راحت می تواند نشانه های افسردگی را در بیشتر افراد از بین ببرد و مانند داروی ضد افسردگی عمل كند اما پژوهشگران "دانشگاه میشیگان"(UM) در پژوهش جدیدی نشان دادند كه اثر ورزش و خواب در زنان و مردان، متفاوت می باشد.
پژوهشگران، الگوهای مربوط به ورزش و خواب را در بیشتر از ۱۱۰۰ دانشجو بررسی كردند و از شركت كنندگان خواستند سه پرسش نامه را برای ارزیابی نشانه های افسردگی، عادت های مربوط به فعالیت فیزیكی و الگوهای خواب پاسخ دهند.
"ویون چن"(Weiyun Chen)، استادیار حركت شناسی دانشگاه میشیگان و پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: فعالیت فیزیكی در سطح بالا و متوسط، به مردان كمك كرد تا خودرا در مقابل افسردگی حفظ كنند اما در زنان، هیچ كدام از سطوح فعالیت فیزیكی نتوانستند اثر قابل توجهی بر افسردگی داشته باشند. نتایج این پژوهش، فرضیه تأثیر قطعی فعالیت فیزیكی منظم در كاهش افسردگی را به چالش می كشد.
شاید دلیل نتیجه به دست آمده این باشد كه تعداد كمی از زنان وجود دارند كه مانند مردان، در سطوح بالاتر ورزش كنند؛ در نتیجه هنگامی كه پژوهشگران، داده ها را برمبنای جنسیت بررسی كردند، نتوانستند هیچ یك از اثرات محافظتی ورزش را در زنان پیدا كنند.


پژوهشگران، متغیرهای خواب را باز مورد بررسی قرار دادند و دریافتند كه خواب هم در زنان و هم در مردان، ارتباط قابل توجهی با افسردگی دارد. نتایج بررسی نشان داد كه ۱۶ درصد مردان و ۲۲ درصد زنان، كیفیت خواب پایینی دارند.
بااینكه شركت كنندگان این پروژه، هیچ نوع احساس افسردگی را گزارش ندادند اما پژوهشگران سپس بررسی دریافتند كه ۴۳ درصد زنان و ۳۷ درصد مردان گرفتار افسردگی هستند.
چن افزود: ما در این پژوهش با بررسی وضعیت خواب، ورزش و خلق و خوی شركت كنندگان دریافتیم كه سطوح بالاتر افسردگی، در زنان وجود دارد اما میزان خودكشی در مردان، بین سه تا پنج درصد بالاتر از زنان است. مردان مورد بررسی ما بیشتر از بانوانی كه به سطح بالایی از افسردگی مبتلا بودند، ورزش می كردند. سطح بالای افسردگی می تواند دلیل ورزش كمتر و كیفیت خواب پایین تر زنان پژوهش باشد.
وی ادامه داد: افسردگی و اختلالات خلقی، از مشكلات جدی در بزرگسالان به شمار می روند و تا ۲۰ درصد نوجوانان را باز در بر می گیرند. می توان اظهار داشت كه تقریباً از هر هفت دانشجو، یك نفر به افسردگی مبتلاست. دانشجویان به خاطر فشارهای ناشی از كار زیاد، استرس و كمبود خواب، در معرض خطر ابتلاء به افسردگی قرار دارند.
این پژوهش، در مجله آنلاین "Journal of American College Health" به چاپ رسید.



5.0 / 5
4256
1398/02/13
13:27:48
تگهای مطلب: آنلاین , پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی