با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

خاك شهر بارور می شود

خاك شهر بارور می شود به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران آمریكایی قصد دارند با استفاده از نیتروژن، خاك نواحی شهری را غنی سازی كنند و رشد گیاهان را بالا برند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، "بیوسولیدها" (Biosolids)، موادی هستند كه بعد از پردازش فاضلاب های خانگی در كارخانه های تصفیه فاضلاب شهری، تولید می شوند. در گذشته، بیشتر بیوسولیدها به زمین های كشاورزی منتقل می شدند اما فرآیندهایی كه طی دهه های گذشته ابداع شده اند، می توانند بیوسولیدهایی با كیفیت استثنایی به وجود بیاورند.
این بیوسولیدهای جدید موسوم به "EQ"، آلودگی كمتری دارند اما حاوی مواد مغذی بیشتری هستند. از این مواد می توان در خاك های كشاورزی كه به بهبود باروری نیاز دارند، بهره برد تا به این ترتیب، هم ضایعات باردیگر مورد استفاده قرار گیرند و هم راهی برای كمك به محیط زیست عرضه كنند.
بیوسولیدها، باارزش هستند برای اینكه منبعی غنی از نیتروژن به شمار می روند كه ماده ای مغذی برای گیاهان است. وجود تنها ذره ای از نیتروژن در بیوسولید می تواند برای گیاهان مانند باروركننده عمل كند.
"اودینی آلوارز- كمپوس" (Odiney Alvarez-Campos)، پژوهشگر "دانشگاه ایالتی و مؤسسه پلی تكنیك ویرجینیا" یا "ویرجینیا تك” (VT) در این زمینه اظهار داشت: ما باید بدانیم كه چه مقدار نیتروژن را به بیوسولید و سپس به خاك اضافه نماییم تا محصولاتی سالم پرورش دهیم. هدف ما این نیست كه ذخیره نیتروژن محصولات كشاورزی، بیش از اندازه باشد.
ذخیره بیش از اندازه نیتروژن می تواند به آلودگی محیط زیست منجر شود. نیتروژن می تواند به آب های سطحی و زیرزمینی وارد شود و اكوسیستم را تحت تأثیر قرار دهد.
آلوارز- كمپوس اضافه كرد: این روش، بدون آلوده كردن محیط زیست، تعادلی در رشد گیاه ارائه می دهد.
پژوهشگران در این بررسی، میزان نیتروژن مؤثر در بیوسولیدهای خاك های شهری را آزمایش كردند و دریافتند كه طبیعت خاك های شهری می تواند ذخیره نیتروژن موجود در بیوسولیدها را كم كند.


آلوارز- كمپوس افزود: خاك های شهری، اغلب فشرده هستند و مواد آلی و مغذی كمتری را شامل می شوند. فعالیت های انسانی همچون ساخت و ساز و استفاده از وسایل نقلیه سنگین نیز میزان مواد مغذی خاك های شهری را می كاهد.
وی ادامه داد: بیوسولیدها، مواد مورد نیاز برای غنی سازی خاك را در بر دارند. مواد آلی بیوسولیدها می توانند فشردگی خاك را كاهش دهند و به رشد بهتر گیاهان در آن كمك كنند. بیوسولیدها، به نفوذ آب در خاك نیز كمك می كنند و این مساله برای گیاهان بسیار كارآمد است. غنی سازی خاك با بیوسولیدها، یكی از مؤثرترین روش های مدیریت پسماند است كه می تواند مواد مغذی مانند نیتروژن را به خاك بازگرداند و به رشد گیاهان كمك نماید. یكی از چالش های اصلی كه در این زمینه با آن رو به رو هستیم، رطوبت بالای بیوسولیدها است. محصولات مبتنی بر بیوسولید، رطوبت بالایی دارند و این مساله سبب می شود كه حمل و نقل و گسترش آنها دشوار باشد.
این پژوهش، گام مهمی در زمینه غنی سازی خاك محسوب می شود. پژوهشگران هم اكنون، آزمایش هایی را انجام می دهند تا میزان نیتروژن لازم را برای افزودن به بیوسولیدها تخمین بزنند. اگر بیوسولیدها در زمین های كشاورزی یا شهری به كار نروند، باید مانند زباله های دیگر دفن شوند و از بین بروند. آلوارز- كمپوس افزود: بیوسولیدها با به كار رفتن در خاك، از زباله های نامطبوع به یك منبع باارزش تبدیل می شوند.


 


منبع:

1398/04/20
21:29:47
5.0 / 5
4579
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی