ایرانسل همكاری با بازی سازهای جوان را گسترش می دهد

ایرانسل همكاری با بازی سازهای جوان را گسترش می دهد نیو وبلاگ: مجموعه نشست های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی سازان مستقل ایران در «آكادمی گیم ایرانسل» با سوژه «طراحی مدلهای كسب و كار بازی» اجرا شد.


به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با عنایت به اجرایی شدن برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های ایرانسل در حوزه بازی های كامپیوتری، روز گذشته عصر، ۱۸ تیرماه، سلسله نشست های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی سازان مستقل ایران، در ساختمان مركزی ایرانسل آغاز شد، تا در جریان اولین نشست از این مجموعه نشست ها، بازی سازان و علاقه مندان به این صنعت بتوانند در حوزه های مورد نیاز از تجربیات یكدیگر و مجموعه هایی كه فعالیت های گسترده تری در این خصوص انجام داده اند بهره بگیرند.
در اولین دوره آموزشی و توانمندسازی از مجموعه نشست های پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی سازهای مستقل ایران، حمید طوبی مدیر محصول بازی «كوئیزآوكینگز» و سعید رسول اف مدیرعامل «چارخونه» در دو بخش به ارائه تجربیات خود پرداختند. حمید طوبی در این دوره با اشاره به مدلهای رایج كسب درآمد درون بازی ها اظهار داشت: «باید به این فكر نماییم كه چرا باید برای بازی ها هزینه ای پرداخت شود؟ هزینه یك مورد در بازی را بر طبق چه مواردی تعریف می كنیم؟ این دو سوال، سوالاتی هستند كه معادله بزرگ درآمدزایی بازی سازها را تشكیل می دهد و می توانند نقطه قوت یك بازی به حساب بیایند.»
همین طور سعید رسول اف مدیرعامل چارخونه، بعد از ارائه آمارهایی در بازارهای جهانی و معادل آن در ایران، با عنایت به مدلهای پرداخت های اشتراكی اظهار داشت: «پرداخت اشتراكی در چارخونه مشابه با نمونه های جهانی است.» او همینطور با اشاره به اینكه همكاری با چارخونه بسیار راحت است، افزود: «ما به همفكری بازی سازان برای طراحی مدل و بازی وارسازی (Gamification) ارائه بازی ها در چارخونه نیازمندیم.» رسول اف با اشاره به چند نمونه موفق از بازی هایی كه مدل كسب و كار و پرداخت های داخل بازی را بر طبق مدل اشتراكی بر بستر پرداخت اپراتوری (DCB) تغییر داده اند، از بازی سازها، توسعه دهندگان و ناشران دعوت كرد تا با حضور در سایت seller.charkhoneh.com محتواهای خودرا بارگذاری كرده و به بازار جامع محتوای دیجیتال «چارخونه»، بپیوندند.
در اولین روز از مجموعه پیش رویداد چهارمین جشنواره بازی سازهای مستقل ایران، پنلی با حضور حمزه آزاد «دبیر جشنواره بازی سازان مستقل ایران»، امیرحسین ناطقی «سازنده كوئیزآوركینگز»، حمید عبداللهی «سازنده بازی آمیرزا»، علی نادعلیزاده «سازنده بازی پرسیتی و فروت كرفت»، وهاب احمدوند «مدیرپروژه شركت یارا موبایل» و محسن تسخیری «مدیرعامل شركت نارین» انجام شد وشركت كنندگان درباب اهمیت ها و چالش ها و علل موفقیت «طراحی بازی ها» با رویكرد انتقال تجربیات گفت و گو كردند. «آكادمی گیم ایرانسل» با هدف گسترش روابط ایرانسل با توسعه دهندگان صنعت بازی و پشتیبانی از بازی سازان تشكیل شده است تا با ارائه زیرساخت ها و آموزش های لازم امكان رشد كیفی، كمی و تجاری سازی محصولات را فراهم آورد. این آكادمی قسمتی از پروژه بزرگ گیك ایرانسل است. ایرانسل در چارچوب پروژه «گیك» با اختصاص امكانات فنی و بازاریابی همچون فضای تبلیغاتی اختصاصی، اختصاص APIهای كاربردی، كیف پول اختصاصی برای برنامه، قابلیت استفاده برای تمام سیستم عامل ها، قابلیت ارسال پیام های اطلاع رسانی به تمام كاربران، فروم اختصاصی برای گفت و گو و پاسخ دهی به مسائل فنی، تحلیل و بررسی داده های برنامه به صورت آنلاین، اختصاص فضای بلاعوض جهت توسعه برنامه و ذخیره فایل ها و همین طور آخرین اخبار حوزه دیجیتال و معرفی آخرین برنامه ها و بازی ها به پشتیبانی از برنامه نویسان موبایل پرداخته است. ۲۱۲۱


منبع:

1398/04/25
15:57:15
5.0 / 5
4372
تگهای خبر: آنلاین , بازی , پروژه , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی