به سفارش نیروی هوایی آمریكا انجام می شود

تبدیل هواپیمای معمولی به پهپاد با كمك یك كیت رباتیك!

تبدیل هواپیمای معمولی به پهپاد با كمك یك كیت رباتیك! نیو وبلاگ: دانشمندان نیروی هوایی آمریكا، یك كیت رباتیك ابداع نموده اند كه می تواند با كمك یك برنامه جدید، هواپیماهای معمولی را به هواپیماهای خودران تبدیل كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیفنس وان، شاید بزودی یك برنامه جدید بتواند یك هواپیمای دارای سرنشین را به یك پهپاد تبدیل كند.
دانشمندان نیروی هوایی آمریكا، اخیرا یك كیت رباتیك را مورد آزمایش قرار داده اند كه می تواند با كمك برنامه ای موسوم به "روبوپایلت" (ROBOpilot)، هر هواپیمایی را به یك هواپیمای خودران تبدیل كند. این برنامه در طرح آزمایشی توانست یك پرواز دو ساعته را بطور كامل انجام دهد و یك هواپیمای دارای سرنشین را به یك پهپاد تبدیل كند.


دلیل اهمیت این برنامه، هزینه بالای هواپیماها و پهپادها است. ارتش آمریكا طی سال های اخیر، خیلی از پهپادهای خودرا كه در شكل ها و اندازه های متفاوت بوده اند، از دست داده است. شاید بعضی از پهپادها در مقایسه با هواپیماهای دارای سرنشین، ارزان تر باشند اما نمونه های بزرگتر، قیمت بالایی دارند و از بین رفتن آنها یك ضرر بزرگ مالی به حساب می آید.
دكتر "آلوك داس" (Alok Das)، دانشمند "آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریكا" (AFRL) اظهار داشت: تصور كنید كه بتوان بك هواپیمای معمولی را به سرعت و به شكل كارآمد، به یك پهپاد تبدیل كرد تا در ماموریت ها به صورت خودكار به حركت درآید و بعد از انجام دادن ماموریت، به شكل اصلی خود یعنی هواپیمای معمولی دارای سرنشین بازگرد. با كمك روبوپایلت، می توان همه این كارها را بدون نیاز به اصلاحات دائمی روی هواپیما انجام داد.


سیستم روبوپایلت با كمك یك كیت رباتیك، مانند یك خلبان واقعی، با برج مراقبت ارتباط برقرا می كند، از دكمه ها استفاده می نماید و تنظیمات مورد نیاز برای پرواز را به كار می گیرد. آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریكا در اطلاعیه ای اعلام نمود: این سیستم هنگام پرواز، از حسگرها، GPS و "واحد اندازه گیری اینرسی" (IMU) استفاده می نماید. یك كامپیوتر، جزئیات به دست آمده در پرواز را تحلیل می كند تا در مورد بهترین شیوه كنترل پرواز تصمیم بگیرد. می توان كیت رباتیك را بعد از به انتها رسیدن پرواز، از هواپیما خارج كرد تا هواپیما باردیگر به شكل اصلی خود بازگردد و جهت استفاده خلبان انسان آماده باشد.




منبع:

1398/05/26
15:46:44
5.0 / 5
4457
تگهای خبر: تحقیقات , دانشمند , ربات , رباتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی