الكترودهای اسفنجی افكار را می خوانند

الكترودهای اسفنجی افكار را می خوانند به گزارش نیو وبلاگ امكان دارد پژوهشگران در توسعه دستگاه رابط های مغز پیشرفت هایی داشته باشند، اما در توسعه الكترودهایی كه برای تشخیص فعالیت مغزی كاربران استفاده می شوند، هنوز هم در مراحل اولیه هستند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، دانشمندان چینی به تازگی تصمیم گرفته اند تا دراین باره كاری انجام دهند و الكترودهای بدون ژلی توسعه دهند كه هنگامیكه بر روی سر قرار می گیرند حتی با وجود موی سر افراد بتوانند افكار آنها را بخوانند.
به صورت معمول، هنگامی كه شخصی از سیستمی كه به آنها اجازه می دهد یك كامپیوتر یا دستگاه دیگری را با افكار خود كنترل كنند، استفاده می نماید میبایست چندین الكترود را به پوست سر خود متصل كند.
این الكترودها فعالیت الكتریكی درون مغز را تشخیص می دهند، اما برای برقراری ارتباط مناسب، باید با ژل رسانا روكش شوند. حتی در این صورت امكان دارد موهای كاربر سبب ایجاد تداخل شود و علاوه بر این شستشوی ژل های مذكور دشوار است.


به دنبال ایجاد جایگزینی برای این موضوع، تیمی از "دانشگاه چینهوا" (Beijing's Tsinghua University) پكن الكترودهای ارزان، انعطاف پذیر و قابل انعطافی را با قرار دادن نانوسیم های نقره رسانا در مواد اسفنجی ملامین معمولی تولید كردند.
هنگامی كه یك كلاه جمجمه حاوی ۱۰ عدد از این الكترودها روی سر داوطلبان مورد آزمایش قرار گرفت، مشخص شد كه این دستگاه ها می توانند فعالیت مغز را روی سرهای تراشیده شده با همان دقت نسبت به الكترودهای معمولی تشخیص دهند. با این حال، برخلاف نمونه های معمولی، الكترودهای اسفنجی در تشخیص فعالیت مغز بر روی سر افرادیكه مو داشتند هم عملكرد خوبی داشت و به ژل نیازی نبود. همینطور گفته می شود كه الكترودهای اسفنجی كه پژوهشگران چینی توسعه داده اند تحت تاثیر گرما یا عرق قرار نمی گیرند.
طی آزمایشات یك زن (كه سر آن تراشیده نشده بود) با موفقیت از كلاه الكترود برای كنترل یك ماشین اسباب بازی با استفاده از امواج مغزی خود بهره برد.
یافته های این مطالعه در مجله "Nano Letters" منتشر گردید.



1398/06/28
22:57:40
5.0 / 5
4413
تگهای خبر: امواج , بازی , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی