توئیت ایلان ماسك باز دردسرساز شد

توئیت ایلان ماسك باز دردسرساز شد به گزارش نیو وبلاگ دادگاهی در آمریكا شركت تسلا و توئیت ایلان ماسك را ناقض قوانین كار دانسته است و بار دیگر توئیت های ماسك برای او دردسرساز شده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، تسلا با دخالت در سازماندهی اتحادیه های كارگری مشروع، قوانین كار را زیر پا گذاشته است و بنابراین "آمیتا بامن تریسی" قاضی دادگاه اداری كالیفرنیا حكم به محكومیت تسلا و ایلان ماسك مدیر عامل این شركت داد.
این خودروساز ظاهرا مرتكب تخلفات زیادی ضد قانون ملی روابط كار در سال های 2017 و 2018 شده و دادگاه به دنبال شكایات عرضه شده از جانب اتحادیه كارگران خودروسازی تصمیم به صدور این حكم گرفته است.
به قول بلومبرگ و رویترز، یكی از تخلفاتی كه در این پرونده ذكر شده است، توئیت رئیس شركت یعنی ایلان ماسك است.
اظهارات ماسك پاسخی بود به كسی كه از گزارش های سال قبل در مورد متهم كردن تسلا به ایمنی ضعیف در محل كار و داشتن یك مدیریت بر ضد اتحادیه پرسیده بود و ماسك هم ضد این اتحادیه حرف زده بود.
دادگاه می گوید این توئیت به معنای تهدید كارمندان است كه در صورت پیوستن به اتحادیه باید بی خیال پرداخت پاداش از سود سهام كارخانه شوند.
قاضی حالا از تسلا می خواهد حق كارگرانی را كه طرفدار اتحادیه هستند و به آن پیوسته اند پرداخت كند و دست از اخطار بردارد. علاوه بر این، این حكم اظهار می دارد كه شركت باید جلساتی را در كارخانه مونتاژ خود در كالیفرنیا برگزار كند تا به حرف كارگرانی كه می گویند تسلا قوانین كار را نقض كرده گوش دهد و حقوق آنها را برایشان توضیح دهد. ایلان ماسك هم باید در این جلسات شركت نماید.
گفته می شود تسلا هنوز هم می تواند برای حكم قاضی تقاضای تجدید نظر كند و در انتها شاید مجبور به انجام هیچ یك از این موارد نباشد.



1398/07/07
19:22:46
5.0 / 5
4103
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی