عكس روز ناسا؛

سحابی امگا از نگاه رصدخانه سوفیا

سحابی امگا از نگاه رصدخانه سوفیا نیو وبلاگ: ناسا بتازگی در حساب كاربری خود در اینستاگرام تصویری باشكوه از ˮسحابی امگاˮ (Swan Nebula) منتشر نموده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، این سحابی یكی از بزرگترین مناطق ستاره زایی در كهكشان راه شیری است. این تصویر جدید از سحابی امگا توسط رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ ناسا كه به "سوفیا"(SOFIA)مشهور است، ثبت شده است.
ستاره زایی یا زایش ستارگان پروسه دگرگونی گازها و غبارهای كهكشانی به توپ های پلاسما و در نهایت شكل گیری ستاره ها است.
سحابی امگاهمچنین با اسامی دیگری مانند سحابی قو و سحابی نعل اسب نیز شناخته می شود. این سحابی حدود ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.
⁣ سوفیا بر روی یك فروند هواپیمای"بوئینگ ۷۴۷ مدل اس پی"(Boeing ۷۴۷SP) سوار است و در ارتفاع ۴۰ هزار فوت(۱۲ كیلومتر) از زمین پرواز می كند. قابلیت پرواز این رصدخانه در ارتفاع ۱۲ كیلومتری از هر نقطه از زمین این مزیت را دارد كه از ۸۵ درصد لایه رطوبتی جو زمین فراتر رفته و امواج مادون قرمز را از فضا دریافت كند.
اشعه مادون قرمز هم به تلسكوپ اجازه می دهد از میان ابرهای گرد و غبار به رصد بپردازد. از آنجائیكه تلسكوپ سوفیا در طول موج های میانی مادون قرمز عمل می كند، می تواند در میانه غبارهای سرد هم به كار رصد بپردازد.



1398/10/18
18:55:22
5.0 / 5
4309
تگهای خبر: امواج , اینستاگرام , تلسكوپ , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی