ایمنی خودكار دوچرخه سواران با جلیقه مجهز به كیسه هوا

ایمنی خودكار دوچرخه سواران با جلیقه مجهز به كیسه هوا نیو وبلاگ: یک استارتاپ فرانسوی، نوعی جلیقه ایمنی برای دوچرخه سواری طراحی نموده که به کیسه هوا مجهز است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، بااینکه کلاه ایمنی از تجهیزات ضروری دوچرخه سواری است اما از هیچ قسمت دیگری به جز سر محافظت نمی نماید. جلیقه "Cirrus" می تواند در این مورد مفید باشد برای اینکه خود به خود متورم می شود تا از پشت، قفسه سینه، گردن و شکم کاربر محافظت کند.
این جلیقه که توسط استارتاپ فرانسوی "Urban Circus" طراحی شده است، در حالت پیش فرض نسبتا طبیعی به نظر می آید. این جلیقه، یک لایه پلی استر ضد آب، ضد باد و قابل تنفس دارد و همینطور به پنل های انعکاسی حاوی دانه های شیشه ای میکروسکوپی مجهز است که در صورت روشن شدن با نور خودرو، آنرا نمایان می کنند.
با رکاب زدن کاربر، واحدهای اندازه گیری که یکی زیر زین دوچرخه و دیگری در جلیقه قرار دارد، سرعت و جهت نسبی دوچرخه را به صورت مداوم کنترل می کنند. بدین ترتیب، آنها بلافاصله شرایطی را تشخیص می دهند که در آنها، دوچرخه متوقف می شود و دوچرخه سوار به زمین می افتد. چنین شرایطی می توانند برخورد با وسیله نقلیه درحال حرکت، اشیای ثابت یا از دست دادن کنترل را نیز شامل شوند.



در این شرایط، جلیقه Cirrus می تواند با متورم کردن یک کیسه هوا که پشت، سینه، شکم و پشت گردن دوچرخه سوار را می پوشاند. زمانی که دوچرخه سوار به هر مانعی برخورد می کند، باید از این نواحی بدن بسیار بهتر از نواحی دیگر محافظت گردد.
کیسه هوا طی ۱۰ دقیقه بعد از به کارگیری خالی می شود و سپس میتوان باردیگر از آن استفاده نمود. کیسه هوا و تجهیزات الکترونیکی را میتوان قبل از شستشو از جلیقه بیرون آورد.
به قول شرکت سازنده، وزن جلیقه و کیسه هوا حدودا ۱/۸ کیلوگرم است و باتری های لیتیومی آن باید قبل از استفاده شارژ شوند.





منبع:

1400/03/15
15:27:15
0.0 / 5
1092
تگهای خبر: الكترونیك , باتری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی