دریافت نخستین چشم مصنوعی چاپ 3 بعدی جهان ازطریق یک بیمار انگلیسی

دریافت نخستین چشم مصنوعی چاپ 3 بعدی جهان ازطریق یک بیمار انگلیسی نیو وبلاگ: از آنجا که پروتزهای چاپ سه بعدی شده در زمانی کوتاه و به گونه ای واقعی تر آماده خواهند بود، نخستین چشم مصنوعی چاپ سه بعدی جهان ازطریق یک بیمار انگلیسی دریافت شد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک بیمار از شرق لندن، نخستین فردی است که یک چشم مصنوعی چاپ سه بعدی شده را دریافت می کند.
این چشم مصنوعی به شکلی طراحی شده است که نسبت به چشم های مصنوعی سنتی، واقعی تر به نظر برسد و همین طور پروسه چاپ سه بعدی آن، زمان انتظار برای آماده شدن یک چشم مصنوعی را از شش هفته به دو تا سه هفته می کاهد.
این بیمار به نام "استیو وارز" در بیمارستان چشم پزشکی "مورفیلدز" در لندن این پروسه را طی خواهدنمود.
در پروسه سنتی، یک بیمار متقاضی چشم مصنوعی باید پیش از این که چشم مصنوعی خودرا دریافت کند، یک عمل دو ساعته برای قالب گیری حفره چشم خود انجام دهد. طبق گفته بیمارستان چشم پزشکی "مورفیلدز" اما با روش جدید چاپ سه بعدی، زمان انجام این عمل تنها به ۳۰ دقیقه کم شده است.
متخصصان در این پروسه جدید، حفره چشم بیمار را اسکن می کنند و با نرم افزار یک مدل سه بعدی را برای چاپگر ترسیم می کنند. این داده ها به یک چاپگر سه بعدی تخصصی در آلمان ارسال می شود تا تنها طی ۲.۵ ساعت چاپ شود و سپس به انگلیس ارسال شود.
"استیو وارز" ۴۰ ساله می گوید که از ۲۰ سالگی از چشم مصنوعی استفاده می نماید و چشم مصنوعی جدیدش فوق العاده بنظر می رسد.
بااینکه این مسئله قابل توجه است، اما چشم مصنوعی چاپ سه بعدی شده را نباید با فناوری "چشم بیونیک" که هدف آن کمک به مردم برای دیدن با بهره گیری از دستگاه های الکترونیکی قابل کاشت در مغز است، اشتباه گرفت. بعنوان مثال یکی از نمونه های فناوری بیونیک از شرکت "پیکسیوم ویژن"(Pixium Vision) که برای توسعه سیستم خود موسوم به "پریما"(Prima) برنده جایزه "HealthTech ۲۰۲۰" شده است، به افراد نابینا اجازه می دهد تا با بهره گیری از یک جایگزین گیرنده های نوری فتوولتائیک باردیگر بتوانند ببینند.
با این وجود، همانطور که پروفسور "ماندیپ ساگو" چشم پزشک بیمارستان چشم پزشکی "مورفیلدز" توضیح می دهد، فناوری چشم مصنوعی چاپ سه بعدی شده می تواند در آینده امکان ساخت یک پروتز کاملا دیجیتال را فراهم آورد و آنها نسبت به این مساله هیجان زده هستند.
"ساگو" می گوید: امیدواریم کارآزمایی بالینی آتی شواهد محکمی درباره ارزش این تکنولوژی جدید به ما عرضه نماید و نشان دهد که چه تفاوتی برای بیماران به وجود می آورد. این فناوری به وضوح پتانسیل کاهش زمان انتظار را برای بیماران متقاضی دارد.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تقریباً ۲۸۵ میلیون نفر در سراسر جهان از اختلال بینایی رنج می برند که ۳۹ میلیون نفر از آنها کاملاً نابینا هستند. به لطف پیشرفت های جدید در فناوری های چاپ سه بعدی و سیستم های بینایی بیونیک، زمان انتظار برای دریافت چشم مصنوعی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و کیفیت زندگی این بیماران تا حد زیادی بهبود می یابد.




منبع:

1400/09/07
13:43:40
0.0 / 5
516
تگهای خبر: الكترونیك , پزشكی , تكنولوژی , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی