توافق وزرای بهداشت ایران و عراق برای ثبت داروهای ایرانی در عراق

توافق وزرای بهداشت ایران و عراق برای ثبت داروهای ایرانی در عراق وزرای بهداشت ایران و عراق در بغداد ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاریهای طبی و استفاده از کارشناسان پزشکی بر تسریع در ثبت داروهای ساخت ایران در عراق تاکید نمودند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی ضمن اشاره به این که ایران برای تقویت همکارهای بهداشتی و برگزاری همایش های پزشکی کاملا آماده است، اضافه کرد: مداوای بیماران عراقی در بیمارستان های ایران و رسیدگی به بیماران ایرانی بخصوص زائرین عتبات عالیات هم همچون اهداف این سفر است که با طرف عراقی در اینباره به توافق رسیده و بزودی در اینباره توافق نامه ای امضا خواهد شد.
هانی العقابی وزیر بهداشت عراق هم تصریح کرد: به ثبت داروهای ساخت ایران در وزارت بهداشت عراق سرعت بخشیده و امیدواریم در آینده نزدیک از تجربیات ارزشمند پزشکان ایرانی در عراق هم استفاده بهینه نماییم. توافق در زمینه مبارزه با مواد مخدر و معالجه بیماران مواد مخدر جزو برنامه های دیگر این دیدار بود.
همچنین عین اللهی در این سفر با مصطفی الکاظمی نخست عراق دیدار و گفتگو و بر تقویت همکاری دو کشور در زمینه های بهداشتی و پزشکی تصریح کرد.
در این دیدار، دو طرف روابط دوجانبه بین دو کشور و ضرورت تقویت همکاری در زمینه های مختلف بخصوص پزشکی و بهداشتی را مورد بررسی قرار دادند.
وزیر بهداشت تبادل استاد و دانشجو و مبادله دارو و تجهیزات پزشکی میان دو کشور ایران و عراق را از ظرفیت های همکاری بین دو کشور عنوان نمود و نخست وزیر عراق هم در این دیدار بر عمق روابط تاریخی و اجتماعی استوار بین و دو کشور همسایه و ضرورت همکاری برای توسعه چشم انداز تعاملات مشترک برای خدمت به دو ملت ایران و عراق تصریح کرد.


منبع:

1401/03/13
17:42:01
0.0 / 5
302
تگهای خبر: پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی