سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه نیماد :

امیدواریم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سمت مأموریت محوری در جشنواره رازی باشیم

امیدواریم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سمت مأموریت محوری در جشنواره رازی باشیم نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه «نیماد» با اشاره به اینکه امیدواریم در جشنواره رازی بتوانیم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سمت مأموریت محوری و تقاضامحوری باشیم، اظهار نمود: جشنواره رازی یکی از فرصت هایی است که می توانیم سیاست های کلان نظام سلامت و وزارت بهداشت را با نخبگان به اشتراک بگذاریم.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، سجاد سحاب نگاه در رابطه با برگزاری جشنواره رازی اظهار داشت: در جشنواره رازی، بهترین محققان و پژوهشگران مورد تقدیر قرار می گیرند و یکی از نوآوری های این جشنواره در دولت مردمی، راه اندازی بخش کمیته های دانشجویی و توجه بیشتر به تحقیق و پژوهش در جامعه دانشجویی و نخبگان جوان بوده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در جشنواره رازی بتوانیم شاهد هدایت تحقیقات و فناوری به سمت مأموریت محوری و تقاضامحوری باشیم. جشنواره رازی یکی از فرصت هایی است که می توانیم سیاست های کلان نظام سلامت و وزارت بهداشت را با نخبگان به اشتراک بگذاریم.

وی ضمن اشاره به افزایش توجه معاونت تحقیقاتی به پژوهش های پیشگیری محور اظهار داشت: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) کمیته هایی برای سوق دادن پژوهشها به سمت پیشگیرانه محور تشکیل شده است. یکی از اجرای مهم در پویش های ملی و سراسری، کاربرد تحقیقاتی نتایج آن با بکارگیری نخبگان و محققان است.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه نیماد با اشاره به اینکه اطلاعات جمع آوری شده در پویش ملی سلامت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، تصریح کرد: فراخوان و مأموریت هایی در مورد کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مانند پرفشاری خون و دیابت اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، سحاب نگاه از تشکیل کمیته آینده نگاری در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از آغاز دولت مردمی اطلاع داد و اظهار داشت: در این کمیته تهدیدهای نظام سلامت طبقه بندی و مشخص شده که دیابت و پرفشاری خون از چالش هایی است که در صورت شناسایی و تشخیص زودهنگام می تواند به ارتقای شاخصهای سلامت، تحمیل عوارض و همینطور بروز مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر کمک زیادی کند.







منبع:

1402/10/28
17:11:29
0.0 / 5
261
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی