تغییر لوگوی گوگل به افتخار زادروز هلن تریاس

تغییر لوگوی گوگل به افتخار زادروز هلن تریاس نیو وبلاگ: گوگل به افتخار هشتاد ونهمین سالگرد تولد هلن رودریگز تریاس، پزشكی كه بعنوان قهرمان و حامی بهداشت زنان و كودكان شناخته می شود، لوگوی خویش را تغییر داده است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، دكتر هلن رودریگز تریاس در طول عمر خود تلاش های زیادی را در مقیاس بین المللی و به صورت خستگی ناپذیر برای اصلاح مراقبت های بهداشتی در خانواده های آمریكای مركزی و جنوبی، آفریقا، آسیا و خاورمیانه انجام داد.

هلن رودریگز تریاس هفتم ژوئیه سال 1929 در نیویورك متولد شد.

او یك پزشك، معلم و زنی پاك ضمیر بود كه از حقوق بانوان و كودكان در مراقبت های بهداشتی دفاع می كرد.

وی با خانواده اش به پورتوریكو رفت و در آنجا در دانشكده پزشكی دانشگاه پورتوریكو ثبت نام كرد و با بالاترین احترام و نمرات فارغ التحصیل شد.

وی در نیویورك ازدواج كرد و صاحب 4 فرزند شد.



خانم رودریگز در كنار فعالیت های پزشكی خود، همواره یك فعال مدنی و مبارز اجتماعی بود.

هلن انگیزه فوق العاده ای برای پیگیری حرفه پزشكی داشت و می اظهار داشت: دو چیز را كه بیشتر از همه دوست داشتم، تركیب كردم، علم و مردم.

وی برای اصلاح كیفیت سلامت افراد جامعه، در حالیكه مدیریت گروه اطفال بیمارستان لینكلن در برانكس جنوبی را بر عهده داشت، به سازمان بهداشت عمومی آمریكا پیوست و بعد از چندی به ریاست این انجمن رسید.



خانم رودریگز نخستین كسی بود كه از آمریكای لاتین بعنوان رئیس سازمان بهداشت عمومی آمریكا معرفی می شد.

وی همینطور برنامه هایی را برای كمك به كودكان و خانواده هایی كه دچار اچ آی وی و ایدز شده بودند، تدوین كرد.

وی می اظهار داشت: من امیدوارم كه در طول زندگی خود شاهد یك درك رو به رشد باشم كه ما همه یك جهان هستیم. هیچ كس كیفیت مطلوب زندگی نخواهد داشت، مگر اینكه از كیفیت زندگی همدیگر حمایت نماییم، نه برپایه خیرخواهی، بلكه بر مبنای یك تعهد واقعی. سلامتی جمعی و شخصی ما در معرض خطر است.

خانم رودریگز در سال 1992 مدال افتخار شهروندی را از بیل كلینتون، رئیس جمهور آمریكا، بعنوان معلم برجسته و رهبر پویا در سلامت عمومی به دست آورد.



وی در ماه دسامبر سال 2001 در سن 72 سالگی بر اثر مبتلا شدن به سرطان درگذشت.

سازمان بهداشت عمومی آمریكا یك جایزه را به نام وی بوجود آورده است و آن را سالانه به فردی كه در راه عدالت اجتماعی برای قشر فقیر و محروم جامعه كار كرده باشد، اهدا می كند.




1397/04/17
14:10:51
2.5 / 5
4693
تگهای خبر: گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
قیمت تشریفات عروسی:
https://markaztalar.com
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی