پرینتر برای كار در گرانش صفر

پرینتر برای كار در گرانش صفر شركت اچ پیموفق به توسعه یك پرینتر برای ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) شده است كه در گرانش صفر كار می كند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از پی سی مگ، این پرینتر ظاهری شبیه به پرینتر Envy 5600 شركت اچ. پی دارد، اما ناسا از این شركت خواسته است تا برخی تغییرات سازگار با گرانش صفر را در آن اعمال كند.

فضانوردان جهت استفاده از یك پرینتر در ایستگاه فضایی بین المللی نیازمند بعضی از اصلاحات سخت افزاری خاص هستند.

به همین دلیل است كه چاپگرهای مورد استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) 17 سال سن دارند.

ناسا در نهایت تصمیم به ارتقا آنها گرفته و اچ پی موفق به انجام این كار برای آژانس فضایی شده است.

مدل پرینتر انتخاب شده 5600 است، اما عملكرد آن نسبت به پرینترهای عادی دارای تفاوت هایی است. این پرینتر "گرانش صفر" (HP Envy Zero-Gravity Printer) نامیده شده است.

ناسا هم اكنون به تعویض پرینترهای قدیمی موجود در ایستگاه فضایی بین المللی نیازمند بوده و برای این كار شركت اچ پی را انتخاب كرده است.

اچ پی برای توسعه یك پرینتر و ارسال آن با یك موشك به ایستگاه فضایی بین المللی می بایست برخی اصلاحات امنیتی را در آن اعمال می كرد تا بتوان از آن در گرانش صفر بهره برد.

این كار برای شركت اچ. پی چالش برانگیز بوده اما به لطف فناوری چاپ سه بعدی و استفاده از مواد تخصصی موفق به توسعه این پرینتر شده است.

در فرایند تغییر چاپگر، قابلیت اسكن، كپی و قابلیت فكس و همینطور اجزای شیشه ای حذف شد.

در نهایت همه این تغییرات به توسعه یك چاپگر كاربردی در ایستگاه فضایی بین المللی منجر شد كه از نمونه اصلی خود بسیار سبك تر است.

ناسا می خواهد در سال 2018 پرینترهای جایگزین را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال نماید و با عنایت به اعلام شركت اچ. پی، آنها با استفاده از موشك "اسپیس ایكس"(SpaceX) به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهند شد.




5.0 / 5
4284
1396/08/14
23:25:02
تگهای مطلب: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی