ساخت عضلات مصنوعی قویتر از عضلات انسانی

ساخت عضلات مصنوعی قویتر از عضلات انسانی به گزارش نیو وبلاگ سه گروه از دانشمندان در مطالعه اخیرشان عضلات مصنوعی توسعه داده اند كه قویتر از عضلات انسانی است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، اخیراً سه گروه از دانشمندان كشورهای مختلف موفق به ساخت ماده ای برای ایجاد عضلات مصنوعی شدند. از این عضلات مصنوعی می توان در پروتزهای مصنوعی، میكرو ربات ها و حتی پارچه های هوشمند كه به تغییرات محیطی پاسخ می دهند بهره برد.
"مهمت كانیك" (Mehmet Kanik) از مؤسسه "ام. آی. تی" (Massachusetts Institute of Technology) و تیمش یك فیبر پلیمری دو طرفه ای ایجاد كردند و از آن برای ایجاد عضلات مصنوعی كه توسط گرما فعال می شدند و می توانستند اجسام ۶۵۰ برابر وزن خویش را بلند كند، استفاده كردند. این عضله همینطور می تواند در مقابل فشار بیشتر از ۱۰۰۰ درصد مقاومت كند. پژوهشگران این عضله را در یك دوسر بازویی مصنوعی آزمایش كردند. هنگامی كه گرما به آن اعمال شد وزن آن افزایش یافت.
در همین حال، "جوك مو"(Jiuke Mu) از "دانشگاه تگزاس دالاس"(University of Texas Dallas) و تیم او یك فیبر كه قدرت خویش را از یك عایق حساس به گرما، دریافت می كرد توسعه دادند. عضلات ساخته شده از این مواد دارای قدرت انقباضی ۴۰ برابر بیشتر از عضلات انسانی بودند.
"جینكای یوآن"(Jinkai Yuan) و تیمش از "دانشگاه بوردو"(University of Bordeaux) فرانسه هم طی این مطالعه میكروموتورهایی كه از الیاف نانوكامپوزیتی حافظه ساخته شده بودند و برای ذخیره انرژی مناسب بودند، رونمایی كردند. بعد از یك تغییر كوچك در دما، انرژی میكروموتورها می تواند منتشر شود.
پیشرفت در ساخت عضلات مصنوعی گامی بزرگ در علم پزشكی به حساب می آید اما استفاده از آنها در انسان ها بزودی امكانپذیر نخواهد بود. البته این سه گروه از محققان تنها پژوهشگرانی نبودند كه بر روی توسعه عضلات مصنوعی كار می كنند. در ماه ژوئن سال جاری هم پژوهشگران "دانشگاه لینشوپینگ"(LiU) سوئد، نوعی عضله مصنوعی ابداع كردند كه مانند همتای واقعی خود، با گلوكز و اكسیژن كار می كند. شاید این عضله پلاستیكی جدید كه از پلیمر خاصی ساخته شده، بتواند به ابداع عضلات مصنوعی و میكروربات هایی كه مانند اندام زنده، نیروی خویش را به دست می آورند، كمك نماید.



1398/04/23
15:11:53
5.0 / 5
4169
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی