نخستین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ امروز به انجام می رسد

نخستین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ امروز به انجام می رسد نیو وبلاگ: اسپیس ایکس نخستین پرتاب موشک در سال 2023 را امروز انجام می دهد و ماهواره EOS SAT-1  و 113 ماهواره دیگر را به مدار می رساند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ماهواره های گوناگونی همچون ماهواره هایی برای بهبود کشاورزی، نظارت دریایی و بررسی دقیق فرکانس رادیویی در این مجموعه قرار دارد.
طی این ماموریت یک موشک فالکون ۹ در ساعت ۹: ۵۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۸: ۲۶ به وقت ایران) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب خواهدنمود. این پرتاب بصورت زنده در سایت خبری اسپیس پخش خواهد شد.
این ماموریت که «Transporter-۶» نام دارد ماهواره متعلق به شرکت تحلیل و بررسی داده ESO را به مدار می برد. این نخستین ماهواره از هفت ماهواره متمرکز بر کشاورزی این شرکت است که می خواهد یک صورت فلکی از ماهواره ها در فضا بوجود آورد. طبق جدول زمانی ماموریت اسپیس ایکس، ماهواره EOS SAT-۱ آخرین ماهواره از ۱۱۴ ماهواره ای خواهد بود که در طول ماموریت Transporter-۶ در مدار مستقر می شود.
آرتیوم انیسیموف(Artiom Anisimov)، مدیر عامل شرکت EOSDA در اطلاعیه ای اظهار داشت: این پرتاب امکانات جدید متحول کننده ای را برای فناوری های ماهواره ای در صنعت کشاورزی به ارمغان می آورد. EOSDA حالا با مجموعه داده های اختصاصی کار خواهدنمود تا درک عمیق تر و دقیق تری را برای مشتریان و شرکای خود فراهم آورد.
ماهواره EOS SAT-۱ جهت بررسی دقیق یک میلیون کیلومتر مربع در روز با بهره گیری از ۱۱ باند نور طراحی شده است. انتظار می رود که بررسی سلامت محصول با این روش به کشاورزان اجازه دهد تا مراقبت های بهتری از محصولات انجام دهند و انتشار دی اکسید کربن، انرژی و آب را نیز کاهش دهند.


زمانی که ناوگان EOS SAT، حوالی سال ۲۰۲۵ کامل شود، ماهواره های آن روزانه ۴.۶ میلیون مایل مربع(۱۲ میلیون کیلومتر مربع) را رصد خواهند کرد.
ماهواره های دیگری نیز طی این ماموریت به فضا پرواز خواهند کرد. به عنوان مثال، شرکت Spire Global می خواهد شش ماهواره را برای بسط نظارت بر ترافیک دریایی و حمل و نقل هوایی با بهره گیری از فناوری ADS-B پرتاب کند.
شرکت Spaceflight نیز می خواهد چهار فضاپیمای Kleos را به مدار خورشیدهمگام برساند که شرایط نوری ثابتی برای ناوگان آن حفظ می نماید. سایت این شرکت نوشته است که Kleos انتقال فرکانس رادیویی از فضا را برای جستجوی «فعالیت های پنهانی و غیرقانونی» بررسی می کند.
مرحله اول موشک فالکون ۹ که ماموریت Transporter-۶ را انجام می دهد پانزدهمین پرواز خودرا تجربه می کند. اسپیس ایکس گفته است که این پیشران قبل از این ماموریت Transporter-۲، سه پرواز ماهواره ای تجاری و ۱۰ ماموریت ماهواره ای استارلینک را به انجام رسانده است. اگر همه چیز خوب جلو برود، پیشران باید به سکوی فرود در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال برگردد.




منبع:

1401/10/13
15:11:47
0.0 / 5
317
تگهای خبر: سایت , صنعت , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی