رئیس پژوهشگاه رویان مطرح كرد

حفظ باروری در بیماران گرفتار سرطان

حفظ باروری در بیماران گرفتار سرطان به گزارش نیو وبلاگ، رئیس پژوهشگاه رویان اظهار داشت: بیماران سرطانی به سبب درگیری با این بیماری و روش هایی که برای درمان آن انجام می دهند، گرفتار نارسایی در سلول های تولید مثل و جنسی می شوند؛ ازاین رو پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباوری و حفظ باروری برای این دسته از افراد اقداماتی را انجام داده است تا بتوانند در آینده بارور شوند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، عبدالحسین شاهوردی، رییس پژوهشگاه رویان در کنفرانس بین المللی سرطان، از لابراتوار تا بالین که امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های رویان برگزار گردید، اظهار داشت: هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی سرطان «از لابراتوار تا بالین»، ایجاد پیوند نزدیک میان علوم پایه و علوم بالینی است. امیدواریم این کنفرانس بستری برای تبادل تجربیات میان پژوهشگاه ها و پژوهشگران باشد تا نور امیدی در دل بیمارانی که درگیر بیماری سرطان هستند، روشن شود.

وی اضافه کرد: بیماری سرطان هزینه بسیار سنگینی بر دوش بیمار می گذارد و مسائل مختلف را به وجود می آورد. باید پژوهشگران و پژوهشگران با راهکارهایی که ارائه می دهند در راه بهبود و کاهش هزینه این بیماری تلاش کنند. با توجه به این که دنیا پیشرفت های زیادی داشته است و پژوهشگران تحقیقات بسیاری برای حل مشکل بیماری سرطان انجام داده اند؛ اما هنوز درگیر بحث درمان سرطان هستیم و نتوانسته ایم از مشکلات آن بکاهیم. باید با تعامل پژوهشگران و پژوهشگران دستاوردهایی برای درمان این بیماری بدست آید. با عنایت به جایگاه بالای پژوهش در تلاش هستیم تا از پروژه هایی که در حوزه سرطان انجام می گیرد، حمایت شود. نیاز به حمایت ملی دراین زمینه داریم. امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم مسیر پژوهشگران در عرصه سرطان را آسان نماییم و آنان با کشف راهکارهای جدید دردی از جامعه هدف بکاهند.

شاهوردی با اعلان اینکه سلول درمانی و ژن درمانی از بحث هایی است که در پژوهشگاه رویان پیگیری می شود، اظهار داشت: پژوهشگاه رویان به سمت سلول درمانی و ژن درمانی گام برداشته است. امیدواریم با همکاری شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه ها به دستاوردها و پژوهش های خوبی در عرصه درمان سرطان نائل شویم. لازمه همه این مسائل ارتباط پژوهشگران و پژوهشگران باهم است تا دراین زمینه تبادل تجارب و علم کنند.

وی اشاره کرد: بیماران سرطانی به سبب درگیری با این بیماری و روش هایی که برای درمان آن انجام می دهند، گرفتار نارسایی در سلول های تولید مثل و جنسی می شوند؛ بدین جهت پژوهشگاه رویان در حوزه درمان ناباوری و حفظ باروری برای این دسته از افراد اقداماتی را انجام داده است. طی سال ها پژوهش و تحقیقات در پژوهشگاه برای حفظ سلول های باروری بیماران سرطانی کوشش های زیادی شده است تا کمکی به باروری این افراد که امید به بهبود دارند، صورت گیرد.




1402/11/27
16:38:36
0.0 / 5
328
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی