كولیوند:

نهادهای بین المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند

نهادهای بین المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند به گزارش نیو وبلاگ، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران اظهار داشت: نهادهای بین المللی در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشردوستانه در غزه ورود جدی کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وینسنت کاسارد رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، اظهار داشت: باید رسیدگی به موارد نقض حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه مورد توجه باشد و صلیب سرخ جهانی تلاش خویش را برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی بی قید و شرط اسرا و کمک به مردم مظلوم غزه به کار گیرد. کولیوند افزود: رعایت قوانین حقوق بین المللی بشردوستانه، راهکار برون رفت از این شرایط است و صلیب سرخ می تواند به عنوان یک نهاد بین المللی بی طرف، در امتداد برقراری صلح گام بردارد. ایشان سپس بیان کرد: هلال احمر بدنبال کار سیاسی نیست و به وظیفه ذاتی خود که کمک به محرومین و حفظ کرامت انسان ها است، در جهت تسکین آلام بشری عمل می کند رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: رژیم صهیونیستی درحال ظلم کردن در غزه است و اجازه عرضه خدمات بشر دوستانه صلیب سرخ در غزه را نمی دهد و به هیچ کدام از مقررات بین المللی هم پایبند نیست. کولیوند افزود: هلال احمر و صلیب سرخ به عنوان نهادی برای مساعدت با مجروحان و صدمه دیدگان باید به وظیفه خود در این درگیری ها عمل کند و کسی نباید مانع انجام این اقدام گردد. رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ۱۰ هزار نفر از مجروحین در غزه که نیازمند دریافت کمک های بشردوستانه صلیب سرخ و هلال احمر هستند از دریافت هر گونه کمکی محرومند. کولیوند افزود: ۶۶ هزار مادر آبستن در غزه نیازمند کمک صلیب سرخ هستند ولی برای انجام این اقدامات مانع به وجود آمده است و هیچ جای امنی برای آنها وجود ندارد و درگیر آوارگی، بیماری و گرسنگی هستند. وی با اعلان اینکه بخش عمده ای از کمک های بشردوستانه در بندر العریش مصر به سبب تأخیر در ارسال درحال از میان رفتن هستند اضافه کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ باید اقدامی برای رفع این مشکل کند. نهادهای بی طرف بین المللی باید به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه که نقض حقوق بین الملل بشردوستانه است، واکنش نشان دهند. رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد:
مباحث توانبخشی یکی از الزامات جامعه امروز است و اگر تجارب سایر کشورها در کنار تجارب هلال احمر ایران قرار بگیرد می تواند در عرضه خدمات باکیفیت بیشتر مؤثر باشد. نگران غیرنظامی ها هستیم وینسنت کاسارد رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ هم در ادامه این دیدار اظهار داشت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق در کمیته بین المللی صلیب سرخ بررسی گردید و ایران می تواند در این خصوص از خدمات کمیته بین المللی صلیب سرخ استفاده نماید. ایشان سپس بیان کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ در این شرایط نگران افراد غیر نظامی است و اگر شرایط خطرناک تر شود کمیته بین المللی صلیب سرخ آماده عرضه خدمات است و در کنار جمعیت هلال احمر قرار دارد. وی افزود: برای برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد هلال احمر آماده همکاری با هلال احمر ایران هستیم. همینطور پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس بین المللی در حوزه توانبخشی با همکاری مشارکت صلیب سرخ و هلال احمر ایران در تهران را داریم تا سایر جمعیت های ملی در این کنفرانس شرکت و ظرفیتهای هلال احمر در عرصه توانبخشی به سایر جمعیت های ملی معرفی شود.

1403/01/30
14:11:17
0.0 / 5
103
تگهای خبر: جهان , خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی