آپولو جدید ترین رقیب ربات انسان نمای تسلا

آپولو جدید ترین رقیب ربات انسان نمای تسلا نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: ربات انسان نمای آپولو(Apollo) محصول شرکت آپترونیک(Apptronik) تازه ترین ربات انسان نما است که می خواهد ربات اپتیموس شرکت تسلا را در بازار شکست دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت آپترونیک اخیرا از یک ربات کارگر جدید رونمایی کرده است. این ربات که آپولو نام دارد برای کار برای انسان ها و همینطور کار در کنار آنها طراحی شده است.
این ربات در درجه اول برای جابجایی و حمل کیف و وسایل در وظایف تدارکات و تولید در نظر گرفته شده است، اما شرکت آمریکایی سازنده آن می گوید آپولو می تواند در صنایع ساخت و ساز، نفت و گاز، تولید لوازم الکترونیکی، خرده فروشی، تحویل درب منزل، مراقبت از سالمندان و موارد دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد.
قابل ذکر است که پیشرفته ترین ربات های انسان نما تابحال در ابتدا توسط شرکت چینی شیائومی و سپس به دست شرکت تسلا به نامهای سایبروان(CyberOne) و اپتیموس(Optimus) معرفی شده اند.
حالا ربات آپولو با قد حدود ۱۷۰ سانتیمتر و ۷۲ کلوگرم وزن می تواند تا 25 کیلوگرم بار را بلند کند.
شرکت سازنده آن می گوید با سبک تر کردن بازوهای آپولو، وزنی را که این ربات می توانند بلند کند، بیشتر کرده است.
آپولو از باتری های قابل تعویض بهره می برد که تا چهار ساعت کار می کنند. این خصوصیت باعث می شود آپولو انعطاف بیشتری نسبت به ربات هایی که پیش از شروع کار احتیاج به شارژ دیواری دارند، عرضه نماید.


آپترونیک در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: به صورت خلاصه، این رویکرد مبتنی بر باتری به معنای خروجی کار بیشتر برای آپولو و کارایی عملیاتی بیشتر برای مشتریان است.
آپترونیک، آپولو را بعنوان رباتی تعریف می کند که می تواند خویش را برای انجام هر کاری وفق دهد.
این شرکت می گوید ماژولار بودن را در طراحی آپولو در نظر گرفته تا به کاربران این امکان را بدهد تا تصمیم بگیرند که آیا آپولو را برای کاربردهایشان بعنوان یک انسان نمای واقعی قادر به پیاده روی روی دو پا می خواهند یا به صورت نیم تنه ای که روی چند چرخ حرکت می کند یا در مکانی ثابت نصب شود.
این ربات دارای نمایشگرهای دیجیتالی بر روی صورت و سینه خود است تا چهره ای دوستانه و شبیه به انسان عرضه نماید و کارگران از کار در کنار آن احساس راحتی کنند.
گفتنی است، شرکت آپترونیک هنوز قیمت این ربات را اعلام نکرده است.




منبع:

1402/06/03
09:05:08
0.0 / 5
267
تگهای خبر: الكترونیك , باتری , دیجیتال , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی