تامین انرژی فناوری های پوشیدنی با كمك امواج رادیویی

تامین انرژی فناوری های پوشیدنی با كمك امواج رادیویی یک گروه بین المللی از پژوهشگران اهتمام دارند انرژی حاصل از امواج رادیویی را برای تامین نیروی ابزار پوشیدنی به کار بگیرند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه پنسیلوانیا، امواج رادیویی از امواج ماکرویو گرفته تا وای فای که به محیط زیست نفوذ می کنند، فقط سیگنال های انرژی نیستند؛ بلکه می توانند منابع انرژی باشند. یک گروه بین المللی از پژوهشگران به سرپرستی "هوانیو چنگ" (Huanyu Cheng)، استاد بخش علوم مهندسی "دانشگاه پنسیلوانیا" (Penn State)، روشی ابداع نموده اند تا انرژی حاصل از امواج رادیویی را برای تامین نیروی ابزارهای پوشیدنی به دست آورند.
"چنگ" اظهار داشت: منابع فعلی انرژی برای ابزارهای پوشیدنی بررسی سلامت، جایگاه خودرا دارند؛ اما با مشکلات مربوط به خود نیز همراه هستند. ما نمی خواهیم جایگزینی برای منابع فعلی انرژی ارائه دهیم. هدف ما اضافه کردن منابع دیگری از انرژی پایدار می باشد.
این گروه پژوهشی، یک سیستم کشش پذیر ابداع نموده اند که می تواند داده های گرآوری شده با سنسورهای بررسی سلامت را به صورت بی سیم منتقل کند. این سیستم از دو آنتن فلزی کشش پذیر تشکیل شده است که روی مواد گرافینی رسانا با پوشش فلزی قرار گرفته اند.
طراحی ویژه این سیستم به آن امکان می دهد تا هنگام کشش، خم شدن و پیچ خوردن، عملکرد خودرا حفظ کند. این سیستم به یک مدار کشش پذیر متصل می شود که می تواند انرژی حاصل از امواج الکترومغناطیسی را به الکتریسیته تبدیل کند. از این الکتریسیته می توان برای تامین نیروی ابزار بی سیم یا شارژ کردن ابزار ذخیره انرژی مانند باتری ها یا ابرخازن ها بهره برد.


"چنگ" افزود: ما از انرژی اطراف خود و امواج رادیویی که همیشه در همه جا وجود دارند، استفاده می نماییم. اگر این انرژی را به کار نگیریم، بسادگی تلف خواهد شد. ما می توانیم این انرژی را بگیریم و آنرا اصلاح نماییم. این فناوری، یک عنصر اساسی برای گروه ما محسوب می شود. ترکیب آن با ابزار بی سیم جدید که قابلیت انتقال داده ها را دارند، یک مؤلفه مهم را فراهم می آورد که با ماژول های سنسور ما کار خواهدنمود.
وی ادامه داد: گام های بعدی ما، بررسی نسخه های مینیاتوری این مدارها و کار کردن روی کشش پذیری آنها است. این پلتفرمی است که می توانیم آنرا بسادگی با سایر ماژول ها ترکیب نماییم و به کار بگیریم.
این پژوهش در مجله "Materials Today Physics" به چاپ رسید.



1400/01/07
23:51:17
0.0 / 5
1032
تگهای خبر: امواج , باتری , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی