شیوه آموزش راه رفتن در فضابعلاوهتصاویر

شیوه آموزش راه رفتن در فضابعلاوهتصاویر نیو وبلاگ: با دیدن این عكس ها حتما تعجب می كنید كه این فضانوردان چه كار می كنند و این دیگر چه آموزشی است؟! بله این روش راه رفتن غیرطبیعی است اما فضانوردان هم در جریان ماموریت هایشان به صورت طبیعی به آن معنا كه ما زندگی می نماییم بسر نمی برند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ زمانی كه طرح "آپولو" در مراحل آغازین خود بود، چگونگی راه رفتن بر سطح ماه یكی از معضلات پیش روی دانشمندان به شمار می رفت. با عنایت به اینكه جاذبه ماه حدودا یك ششم زمین است طبیعتا فضانوردی كه عادت به راه رفتن در جاذبه زمین را دارد نمی تواند به راحتی در سطح ماه قدم بردارد.


كارشناسان پس از بحث و مشورت های طولانی به این نتیجه رسیدند كه بهترین راه حل برای آموزش فضانوردان، قدم زدن افقی است! برای انجام این تمرین البته به وسایل و تجهیزات مخصوصی نیاز بود. بازویی كه از آن آویزه هایی به لباس فضانورد باید نصب می شد. این آویزه ها از جنس فنر و یا لاستیك بودند تا از فشار جاذبه زمین كم كنند و در عین حال وضعیت غیرثابتی را برای فضانورد بوجود آورند. بدین سان فضانوردان ساعت های متمادی باید تمرین می كردند تا یك بار دیگر در زندگی راه رفتن را یاد بگیرند البته این دفعه نه در سن طفولیت و نه برای قدم های اول بر روی زمین بلكه برای راه رفتن بر سطح ماه.





1396/11/02
14:14:09
5.0 / 5
4557
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی