گوگل در فرانسه مركز تحقیقات هوش مصنوعی دایر می كند

گوگل در فرانسه مركز تحقیقات هوش مصنوعی دایر می كند نیو وبلاگ: شركت گوگل می خواهد تا ساختمان هوش مصنوعی خویش را با هدف افزایش سواد دیجیتالی مردم فرانسه، در این كشور تاسیس كند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت گوگل امروز اعلام نمود كه تلاش های خود در حوزه "هوش مصنوعی" را گسترش خواهد داد. مقرر است گوگل تیم تحقیقاتی جدید خویش را این دفعه در كشور فرانسه تشكیل دهد كه هدف آنها همكاری با بخش تحقیقاتی هوش مصنوعی فرانسه برای حل مسائلی در حوزه "سلامت" و "محیط زیست" است.

گوگل اظهار داشت: تحقیقات این تیم منتشر خواهد شد و كدهای تولیدی توسط آنها "منبع باز"خواهد بود.

گوگل برنامه دارد تا در كنار تولید این تیم تحقیقاتی اختصاصی هوش مصنوعی در فرانسه، نیروی كار خویش را به میزان 50 درصد گسترش دهد. همینطور چهار مركز آموزشی در این كشور تاسیس خواهد نمود تا "سواد دیجیتالی" را به مردم فرانسه به صورت مجانی آموزش و گسترش دهد.

این در حالی است كه گوگل تنها شركتی نیست كه می خواهد فعالیت های خود در عرصه "هوش مصنوعی" را گسترش دهد.

فیسبوك هم از این رقابت عقب نمانده و در حال تلاش هایی در این زمینه است. پیش از این هم شركت فیسبوك "آزمایشگاه هوش مصنوعی" خویش را در فرانسه راه اندازی كرده بود. این شركت امروز اعلام نمود كه 10 میلیون یورو برای تسریع در روند نوآوری هوش مصنوعی در فرانسه هزینه خواهد نمود.

این مبلغ برای كمك هزینه تحصیل، تامین بودجه سرورها و مجموعه داده های باز اختصاص خواهد یافت كه نهادهای دولتی از آن استفاده می نمایند. همینطور 30 كمك هزینه تحصیلی را، به برنامه تحقیقاتی دكترای هوش مصنوعی فیس بوك، در پاریس اختصاص خواهد داد. سال قبل هر دو شركت "گوگل" و "فیس بوك" آزمایشگاه های هوش مصنوعی خویش را در كانادا احداث كردند.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، طی پستی در وبلاگ خود اظهار نمود: ما امیدواریم كه این سرمایه گذاری های جدید به پیشرفت "تحصیلات دانشگاهی" و "تجارت های محلی" فرانسه كمك نماید و این كشور را به قهرمان عرصه دیجیتال تبدیل كند.




1396/11/04
15:25:25
5.0 / 5
4849
تگهای خبر: تحقیقات , فیس بوك , گوگل , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی