دستبندی كه فاصله گذاری اجتماعی را گوشزد می كند

دستبندی كه فاصله گذاری اجتماعی را گوشزد می كند نیو وبلاگ: یك شركت فناوری بلژیكی دستبندهایی ساخته كه طرح فاصله گذاری اجتماعی را به كارگران گوشزد می كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از دیلی میل، کارگران بندر آنتورپ بلژیک اخیرا در حال آزمایش یک دستبند جدید هستند که فاصله گذاری اجتماعی را به آنها آگهی می دهد.
زمانی که کارگران پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و خیلی به یکدیگر نزدیک شوند، این دستبند با لرزش خود به آنها آگهی می دهد.
این دستبند "رام وروان"(RomwareONE) نامگذاری شده و توسط شرکت فناوری بلژیکی "رومبیت"(Rombit) ساخته شده است. در این دستبند از فناوری رادیویی "فَراپهن باند"(UWB) استفاده می شود تا محل دقیق حضور کارگرانی که این دستبند را پوشیده اند، مشخص نماید.
قبل از این شرکت "رومبیت" حسگرهایی با هدف حفظ ایمنی در بندر برای کارگران نصب کرده بود تا از آنها در مقابل ماشین آلات سنگین محافظت کند یا اگر فردی در آب افتاد، مکان دقیق آنرا شناسایی کند.
حال این شرکت طراحی فناوری خودرا تغییر داده تا با پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی منطبق شود.


"جان بیکلمنز"(John Baekelmans) مدیر "رومبیت"گفت: ما قبل از این با فناوری خود می توانستیم فاصله بین دو دستگاه را اندازه گیری نماییم. با شیوع ویروس کرونا به این فکر افتادیم که طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای کارگران فراهم نماییم.
دستبند "رام وروان" در اطراف هر کارگر شعاعی نامرئی به وجود می آورد و هر زمانی که فردی دیگر که او هم دستبند دارد، به فضای این شعاع وارد شود، آغاز به ارتعاش می کند و تا زمانی که این دو نفر در فاصله ایمن از هم قرار نگیرند، به لرزش ادامه می دهد.


شرکت رومبیت اظهار داشت: این دستبندها از حریم شخصی افراد هم محافظت می کند. چونکه به سیستم ابری متصل نیستند. اطلاعات دستبند فقط در مورد ارتباط دستبند با دیگر دستبندهاست و بعد از سه هفته پاک می شود.
این شرکت اعلام نمود پس از آن که کارگران بندر "آنتورپ" از این دستبند استفاده کردند، بیش از ۴۰۰ شرکت از ۹۹ کشور جهان پیشنهاد خرید دستبندها را به رومبیت ارسال کرده اند.
این شرکت امیدوار است ظرفیت تولید خودرا افزایش داده و تا اواخر ماه جاری دو هزار دستگاه دستبند تولید نماید.






منبع:

1399/03/02
22:34:29
5.0 / 5
2209
تگهای خبر: اطلاعات , جهان , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی