با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

درمان سرطان با كنترل ترمز سیستم ایمنی بدن

درمان سرطان با كنترل ترمز سیستم ایمنی بدن نیو وبلاگ: پژوهشگران آمریكایی اهتمام دارند با كنترل پروتئین هایی كه مانند ترمز سیستم ایمنی هستند، به درمان موثرتر سرطان كمك كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، داروهایی که ترمز سیستم ایمنی را رها می کنند، می توانند کمک بزرگی برای افرادی باشند که سرطان آنها درمان نشده است. با این حال، چنین درمان هایی در بدن خیلی از بیماران با شکست مواجه می شوند و در مقابل بعضی از سرطان ها عملکرد ضعیفی دارند.
این درمان ها معمولا تعاملات پروتئینی را هدف قرار می دهند که سلول های تی بدن را خلع سلاح می کنند و به سرطان امکان می دهند که به شکل کنترل نشده رشد کند. از طرفی، گروهی از سلول های ایمنی معروف به سلول های "MDSC" هم وجود دارند که مانند ترمز سیستم ایمنی عمل می کنند. سطح این سلول ها در افراد مبتلا به سرطان، بسیار بالاست.
سلول های تی، گیرنده هایی دارند که دستگاه ایمنی را تحریک می کنند تا در فرایند دفاع شرکت داشته باشد اما وجود ترمز در سیستم ایمنی، این فرایند را متوقف می کند.
پژوهشگران "دانشگاه ایالتی اوهایو" (OSU) در آزمایش روی موش ها دریافتند که شاید بتوان درمان های ایمنی را با داروهایی که سلول های MDSC را هدف قرار می دهند، ترکیب کرد تا امکان تقویت این درمان ها فراهم گردد.
در سلول های تومور، پروتئینی معروف به "Brd4" وجود دارد که فعالیت ژن های گوناگون همچون ژن هایی را که به ارتقای سلول های MDSC کمک می کنند، تنظیم می کند؛ در نتیجه شاید داروی مهارکننده Brd4 بتواند نقش مهمی در بهبود روند درمان داشته باشد.
"اندرو استیف" (Andrew Stiff)، پژوهشگر این پروژه و همکارانش، آزمایش هایی را روی موش های مبتلا به سرطان پستان انجام دادند تا این ایده را آزمایش نمایند.
سرعت رشد تومور فقط در سه موش از ۱۱ موشی که با روش "anti-PDL1" درمان شدند، کاهش پیدا کرد. موش هایی که فقط با داروی مهارکننده Brd4 تحت درمان قرار گرفتند، بدتر شدند. اندازه تومور در هفت موش از موش هایی که با هر در روش تحت درمان قرار داشتند، کوچکتر شد.
موش های درمان شده، سلول های MDSC کمتری را در جریان خون خود و در محل تومور داشتند. نتایج آزمایش ها نشان می دهند که مهارکننده های Brd4 می توانند به چند روش بر سلول های MDSC اثر بگذارند. آنها می توانند این سلول ها را به صورت مستقیم از بین ببرند یا مولکولی که به رشد و گسترش آنها کمک می نماید، سرکوب کنند.
"ویلیام کارسون" (William Carson)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: مهارکننده های Brd4 می توانند بدن را از سلول های سرکوب کننده ایمنی پاک کنند و امکان عملکرد بهتر داروهای ایمنی را فراهم آورند.




منبع:

1399/04/23
20:46:25
5.0 / 5
1945
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی