كنفرانس خبری سرنشینان دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی

كنفرانس خبری سرنشینان دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی حدود دو ماه پیش كپسول سرنشین دار ˮدراگونˮ متعلق به شركت ˮاسپیس ایكسˮ به سمت ˮایستگاه فضایی بین المللیˮ پرتاب شد و ناسا بالاخره موفق شد بعد از سال ۲۰۱۱ میلادی، دو تن از فضانوردان خویش را از خاك آمریكا به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام كند. حال فضانوردان این مأموریت مقرر است پنج روز آینده در ایستگاه فضایی بین المللی یك كنفرانس خبری داشته باشند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس پالیسی آنلاین، در این مأموریت که "دمو-۲"(Demo-۲) نام داشت، "داگلاس جی. هارلی"(Douglas G. Hurley) و "روبرت ال. بهنکن"(Robert L. Behnken) به فضا اعزام شدند.
آخرین باری که فضانوردان آمریکایی توسط فضاپیمای آمریکایی به فضا رفتند در آخرین مأموریت شاتل در سال ۲۰۱۱ بود و از آن سال تابحال توسط فضاپیمای روسی "سایوز" به فضا می رفتند. حال به قول ناسا برای اولین بار از زمان آخرین مأموریت شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱، فضانوردان باردیگر با پرتاب یک موشک و فضاپیمای آمریکایی از خاک آمریکا به فضا رفتند. در این مأموریت، کپسول "دراگون" شرکت "اسپیس ایکس" سوار بر موشک "فالکون۹" از پایگاه پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به ایستگاه فضایی رفت.
حالا مقرر است این دو فضانورد در تاریخ ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۲۰ ساعت ۱۰: ۴۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹: ۱۵ دقیقه به وقت تهران روز جمعه ۱۰ مرداد) از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) یک کنفرانس خبری برگزار کنند که این کنفرانس خبری از تلویزیون ناسا پخش خواهد شد. بنابر گزارش ها فضانوردان در تاریخ ۱ اوت از ایستگاه فضایی بین المللی خارج خواهند شد و ناسا برنامه دارد که کپسول دراگون در تاریخ ۲ اوت سالجاری در اقیانوس اطلس فرود آید.
الان پنج فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی استقرار دارند و کارهای تحقیقاتی ارزشمندی برای بشریت انجام می دهند. این فضانوردان، "کریس کاسیدی(Chris Cassidy) از ناسا، " آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin) و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه هستند که چندی قبل "باب بهنکن"(Bob Behnken) و "داگلاس هارلی"(Douglas Hurley) فضانوردان ناسا هم به جمع آنها اضافه شدند و تعداد آنها به پنج نفر رسید.
البته فضانورد ناسا "کریس کسیدی" (Chris Cassidy) همراه با دو فضانورد روس به نامهای آناتولی ایوانیشین (Anatoli Ivanishin) و "ایوان وگنر" (Ivan Vagner) همچنان در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند ماند و بنابر برنامه ریزی ها این سه نفر در ماه اکتبر به زمین باز خواهند گشت.





منبع:

1399/05/05
15:00:23
5.0 / 5
1840
تگهای خبر: آنلاین , تحقیقات , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی